مجلس و ارگان هامجله خبری

آخرین وضعیت صدور حکم شهردار تهران

به گزارش ساختمان آنلاین:  مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران روز گذشته در این رابطه به خبرنگاران گفت: درباره صدور حکم شهردار منتخب تهران هنوز وزارت کشور پاسخ درستی نداده است. امروز هم جلسه‌ای با آنها داریم و امیدواریم این موضوع حل و حکم آقای زاکانی صادر و ابلاغ شود.

وی در عین حال توضیح داد: مشکلی در فرآیند صدور حکم زاکانی به عنوان شهردار جدید تهران وجود ندارد و تازه، امروز به صورت سیستمی روی این موضوع دستور صادر شده است؛ بنابراین حتی ممکن است امروز حکم صادر شود.

چمران با اشاره به اینکه طبق قانون وزارت کشور ۱۰ روز زمان دارد تا حکم شهردار را صادر کند، یادآور شد: البته هنوز این زمان به اتمام نرسیده است و پس از آن، طبق مقررات شورای شهر می‌تواند اقدام به صدور حکم‌شهردار کند. اما ما تلاش خواهیم کرد براساس ارتباطی که داریم این کار از طریق وزارت کشور انجام شود و کارهای اداری آن به سرعت صورت گیرد.

صدور حکم شهردار تهران تکلیفی است که بر عهده وزارت کشور است و این وزارتخانه پس از اخذ استعلامات از نهادهای دیگر در نهایت حکم را با امضای وزیر صادر می‌کند. ممکن است طولانی شدن فرآیند صدور حکم شهردار تهران به موضوع تعطیلات کرونایی در روزهای اخیر مرتبط باشد، چراکه تحت تاثیر تعطیلات سراسری هفته گذشته در کشور، بخشی از فرصت ۱۰ روز کاری برای این امر هنوز سپری نشده است. با تصمیم اعضای شورای ششم تهران، فعلا علیرضا جاوید به عنوان سرپرست شهرداری در طبقه هشتم ساختمان بهشت ساکن شده است و تا زمانی که حکم زاکانی تعیین تکلیف شود، اداره بلدیه را بر عهده دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا