مجلس و ارگان هامجله خبری

کدام خانه‌ها از تمدید اجباری معاف هستند؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  «پروانه اصلانی»، گفت: اماکن استیجاری در صورتی که یکی از ۶ شرط را داشته باشند از شمول مصوبه ستاد کرونا مبنی بر تمدید خودکار یکساله قرارداد اجاره املاک مسکونی با میزان افزایش اجاره­ بها مشخص شده در ستاد ملی کرونا، مستثنی است.

به گفته وی چنانچه مالک، برای تخریب واحد مسکونی و احداث ساختمان جدید، پروانه ساختمانی اخذ کند و یا مستاجر، تا یک ماه پس از تمدید قرارداد اجاره جدید، مابه­ التفاوت مال ­الاجاره را به موجر پرداخت نکرده باشد از شمول مصوبه ستاد کرونا برای تمدید خودکار یکساله معاف می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: املاک مورد اجاره که قبلاً یا در مدت تمدید قرارداد به طور قطعی و رسمی مورد معامله قرار گرفته باشد، مستاجر می‌بایست ظرف مدت دو ماه از تاریخ انتقال سند رسمی نسبت به تخلیه و تحویل آن اقدام کند.

وی افزود: چنانچه به تشخیص مرجع صالح رسیدگی کننده، نیاز مالک (موجر) بدلیل ازدواج اولاد ذکور وی به ملک مسکونی مورد اجاره احراز شود و یا مستاجر با افزایش مبلغ اجاره با نرخ ­های مذکور موافقت نکند، واحد قابل تخلیه است.

اصلانی گفت: مستاجرینی که در دوره قرارداد اجاره بر اساس این مجوز، به تشخیص دادگاه صالح به تعهدات خود عمل نکنند و موجب تضییع حقوق موجر شوند مشمول این مصوبه نخواهند شد.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود، قراردادهای اجاره در سال ۱۴۰۰ و تا سه ماه پس از اعلام رسمی پایان کرونا همچنان به طور اجباری تمدید خواهد شد و مالکان نمی‌توانند مستاجران خود را جواب کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا