مجلس و ارگان هامجله خبری

تأخیر ۸ ماهه در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های لوکس

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمد سرگزی با اشاره به ضرورت تدوین و تصویب بخشنامه قانون مالیات بر خانه های لوکس از سوی دولت، گفت: مجلس شورای اسلامی در زمان تدوین لایحه بودجه سال 99، دولت را مقرر به اخذ مالیات از خانه های لوکس کرد، اما متأسفانه از زمان ابلاغ قانون بودجه تاکنون 8 ماه می گذرد و هنوز دولت بخشنامه اجرایی آن را تدوین نکرده است.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف مجلس از تدوین قانون اخذ مالیات از خانه های لوکس، دخیل کردن افراد ثروتمند و دارای سرمایه های کلان در افزایش درآمدهای مالیاتی بود تا بحث عدالت در اخذ مالیات بیش از پیش محقق شود.

دولت اراده جدی برای اخذ مالیات از خانه های لوکس ندارد

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دولت اراده جدی برای اخذ مالیات از خانه های لوکس ندارد، گفت: اخذ مالیات از این‌گونه مساکن، آثار وضعی گسترده ای را در عرصه اجتماعی و اقتصادی کشور به دنبال دارد، به طوری که نگاه محرومان نسبت به عمکلرد دولت مقداری تعدیل می شود.

انتقال درآمدهای حاصل از اخذ مالیات از خانه های لوکس به صندوق طرح جهش تولید مسکن

سرگزی ادامه داد: مجلس در تدوین طرح جهش تولید و تأمین مسکن، صندوقی را پیش بینی کرد تا درآمدهای حاصل از اخذ مالیات از حوزه مسکن به این صندوق متمرکز واریز شود تا اعتبارات مذکور برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی هزینه شود. حال با اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های لوکس نیز می توان درآمدهای حاصله را به این صندوق واریز کرد.

سرگزی ادامه داد: وزارت امور اقتصاد و دارایی باید درباره دلایل عدم تصویب و ابلاغ بخشنامه قانون مالیات بر خانه های لوکس پاسخگو باشد و قطعا در صورت تداوم این مشکل، مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا