بورس و بازارمجله خبری

سقف وام مسکن ملی افزایش یابد

به گزارش ساختمان آنلاین:  هوشنگ بازوند روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان ضمن تأکید بر لزوم فراهم کردن شرایط لازم برای ایجاد رونق در بازار مسکن به عنوان پیشران و محرک اقتصاد کشور گفت: آیین نامه و دستورالعملی که برای طرح اقدام مالی به استان‌ها اعلام شده دارای ایرادات و مشکلاتی است که برای اصلاح درخواستی به معاون اول رییس جمهوری ارایه شده و برای تصمیم گیری به کمیسیون اقتصادی و امورزیربنایی دولت ارجاع شده است.

وی افزود: افزایش تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن ۵۰ میلیون تومان است که به ۱۵۰ میلیون تومان برسد و این یکی از درخواست های استان است. در صورت موافقت و تحقق این مهم امکانی فراهم شود که بخشی از هزینه ساخت تأمین شود و با آغاز عملیات اجرایی امید بیشتری به انجام فرآیند ساخت در بازه زمانی تعیین شده باشیم.

رییس شورای مسکن استان کرمانشاه اظهار داشت: در صورت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از ۱۸ به ۱۲ و افزایش میزان تسهیلات شرایط مناسب تری برای متقاضیان ایجاد می شود که امید این مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

بازوند یادآور شد: ما تجربه مسکن مهر را داریم که بعد از گذشت ۱۵ سال هنوز خیلی از واحدها ساخته نشده یا نیمه کاره هستند و حتی متقاضی هم ندارند و این حاکی از تایید این مطلب است که در طرح ها در آینده مواجه نشویم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه تأمین زمین و ساخت پنج هزار واحد مسکن ایثارگران و هزار و ۵۰۰ واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: هم اکنون عملیات ساخت ۷۰۰ واحد مسکن ستاد اجرایی با سرعت بسیار مناسبی در حال انجام است و با رفع برخی مشکلات حقوقی مربوط به زمین بنیاد شهید و امور ایثارگران بزودی عملیات اجرایی این طرح نیز پیگیری و شروع می شود.

وی گفت: هم اکنون اقساط وام ۱۰۰ میلیون تومانی که ۲ سال اول آن تنفس است و ۱۰ سال هم بازپرداخت خواهد داشت حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. متوسط ساخت هر متر مربع خانه در طرح اقدام ملی مسکن به گفته مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی حدود سه میلیون (در خانه‌های یک طبقه و ویلایی) است که بسته به نوع سازه و تعداد طبقات این قیمت‌ها افزایش خواهد داشت حال به نظر می رسد افزایش سقف تسهیلات مسکن ملی تا ۱۵۰ میلیون تومان تا حدودی می تواند رشد قیمت مصالح ساختمانی و سایر نهاده های تولید مسکن را پوشش دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا