بورس و بازارمجله خبری

رفع نیاز کشور با قانون جهش تولید مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:   استاندار آذربایجان غربی در یکصد و نهمین جلسه شورای تامین مسکن که با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛ درباره ابلاغ قانون جهش تولید مسکن گفت: این قانون با توجه به اینکه تمامی جوانب لازم را در نظر گرفته است می تواند نیاز سالانه 50 هزار واحد مسکونی در استان را پاسخگو باشد.

شهریاری با اشاره به بسته شدن پرونده مسکن مهر در استان تصریح کرد: یکهزار و 630 واحد مسکن مهر به دلایل مختلف کماکان دچار مشکل حقوقی هستند که می طلبد ادارات کل راه و شهرسازی و تعاون با همکاری و هماهنگی نسبت به حل این موضوع اقدام نمایند.

وی با قدردانی از اهتمام اداره کل راه و شهرسازی در تعیین تکلیف اراضی داخل محدوده گفت: در قانون جهش تولید مسکن، دستگاه های دولتی باید اراضی داخل محدوده خود را به طرف دو ماه پس از شناسایی به راه و شهرسازی اعلام کنند در غیر اینصورت طبق قانون با آنها برخورد می شود.

استاندار آذربایجان غربی به 6200 هکتار بافت ناکارآمد استان نیز اشاره کرد و گفت: از ظرفیت قانون جدید جهش تولید مسکن باید در جهت نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی استفاده شود.

شهریاری برخی ضوابط سختگیرانه توسط برخی دستگاه ها در بافت تاریخی شهری از جمله ارومیه را مانع نوسازی آنها دانست و افزود: بافت تاریخی شناسانه هویت شهر است و باید نسبت به نوسازی و دمیدن روح زندگی در آنها اقدام نمود در غیر اینصورت به مخروبه تبدیل می شود.

وی با انتقاد از عدم همکاری لازم دستگاه های اجرایی در معرفی و فروش اموال مازاد خاطر نشان کرد: خوشبختانه در قانون جدید جهش تولید مسکن راهکارهای اجرایی خوبی برای برخورد با مدیرانی که در روند اجرا خلل ایجاد می کنند پیش بینی شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا