راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

شناسایی 48 هزار متصرف اراضی در کشور

به گزارش ساختمان آنلاین:  جواد خردمند در آئین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت ملی و زمین مسکن زنجان اظهار داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان کمترین چالش در حوزه یگان حفاظت زمین و مسکن در سطح کشور را دارد.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان زنجان طی سال 95 تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: موفقیت زمانی محقق می‌شود که بخش‌ها با هم ارتباط و تعامل خوبی با هم داشته باشند و حمایت‌های انتظامی در این موفقیت‌ها بسیار موثر بوده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طی چند سال گذشته حدود 52 هزار میلیارد تومان از اراضی تصرفی و تعرضی به بیت المال برگشت داده شده و این مهم مورد تایید املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفته است.

وی گفت: تلفن 1656 پل ارتباطی با مردم برقرار شده و قبلاً چنین ارتباطی را با مردم نداشتیم و تبلت‌ها برای رصد آنلاین زمین و مسکن هم فعال شده و امروز به صورت لحظه‌ای گزارش‌ها ثبت می‌شود.

خردمند از فعال شدن مرکز مانیتورینگ به عنوان یک برنامه کشوری خبر داد و گفت: تمام اراضی کشور به صورت آنلاین و با تجهیزات به روز رصد می‌شود و باید گام‌های جدی برداشته شود و تجهیزات فناورانه مورد تاکید است و در برخی از استان‌ها جی پی اس در خودروها و موتور سیکلت ها نصب شده و لحظه به لحظه بازدید از اراضی و جزئیات کنترل و ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه نقشه‌برداری حقوقی در یگان حفاظت باید به سمت حرفه‌ای گرایی برود، ادامه داد: ایجاد ساختار نقشه برداری و عمران هم در برنامه ما پیش‌بینی شده است.

استفاده از ظرفیت جوانان

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه طرح راستی آزمایی در خصوص طرح هوشمند سازی نظارت و کنترل از اراضی را ابلاغ کردیم، افزود: در کشور 48 هزار متصرف شناسایی شده و با اینکه 43 سال از انقلاب می‌گذرد تاکنون سراغی از این افراد گرفته نشده بود در حالی که اراضی دولت را تصرف کرده بودند.

وی در ادامه سیاست یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن را استفاده از ظرفیت نیروهای جوان اعلام کرد و بیان کرد: 35 اداره‌کل و 35 فرمانده یگان حفاظت ملی زمین و مسکن داریم و فرمانده یگان 30 استان تغییر یافته و از نیروهای جوان استفاده شده است.

خردمند بر لزوم تقویت ارتباط مستمر و قوی با پلیس پیشگیری تاکید کرد و افزود: تعامل سبب می‌شود تا بتوانیم از تصرفات اراضی ملی مسکن جلوگیری کنیم و می‌بایست فرمانده جدید یگان حفاظت زمین و مسکن استان زنجان از تجربیات فرمانده سابق این یگان استفاده کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا