راه و شهرسازیمجله خبری

شهرستان سرخه با کمبود زمین مواجه است

به گزارش ساختمان آنلاین: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اساسی مردم و مسؤولان در شهر سرخه کمبود زمین برای ساخت منازل مسکونی و ساختمان ادارات است.

وجود زمین‌های کشاورزی و باغ‌های اطراف شهر سرخه سبب شده است تا برای افزایش محدوده و تأمین زمین در این شهر مشکلاتی به وجود آید.

با این وجود باید دید که مسؤولان استان سمنان و شهرستان سرخه چه تدبیری برای رفع این مشکل اندیشیده‌اند و نظرشان در این رابطه چیست.

آمادگی برای خرید زمین‌های مجاور شهرک‌های مسکونی سرخه

حسین دهقان، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در این زمینه می‌گوید: کمبود زمین برای ساخت منازل مسکونی و ساختمان ادارات یکی از مشکلات سرخه و دغدغه‌مندی‌های اصلی راه و شهرسازی استان است.

وی اضافه کرد: اطراف شهر سرخه محاط به زمین‌های کشاورزی و باغات است که باعث شده بحث تأمین زمین در شهر سرخه و افزایش محدوده با مشکلاتی مواجه شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: آمادگی داریم تا زمین‌های مجاور به شهرک‌های مسکونی فعلی سرخه را خریداری و به شهرک‌ها الحاق کنیم که این مهم منوط به حضور متقاضیان زمین برای ساخت مسکن در شهر سرخه است.

دهقان تصریح کرد: در مرحله نخست ثبت‌نام اقدام ملی مسکن در سرخه ۱۱۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد تنها ۶ نفر نسبت به واریز وجه اقدام و تکمیل ثبت‌نام اقدام کردند.

تأمین زمین مسکونی در سرخه با تغییر کاربری زمین‌های شهرداری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز با بیان اینکه کمبود زمین مسکونی شهر سرخه با تغییر کاربری زمین‌های تحت مالکیت شهرداری در داخل قابل‌حل است، می‌گوید: زمین‌هایی که برای تغییر کاربری معرفی می‌شود، باید دسترسی‌های مطلوب به امکانات شهری و دارای زیرساخت‌های آب، برق، گاز و سایر خدمات باشد.

منوچهر فخری عنوان کرد: چندین مورد زمین مطلوب با ویژگی‌های ذکرشده در داخل شهر در اختیار شهرداری سرخه قرار دارد که می‌توان با تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ استان سمنان، در جهت رفع مشکل کمبود زمین در سرخه گام برداشت.

وی تأکید کرد: رسیدگی و بررسی مشکلات جاری شدن سیلاب، آب‌گرفتگی معابر و مسدود شدن محورهای مواصلاتی شهرستان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در شهرستان سرخه انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: آمادگی داریم تا در صورت ثبت‌نام متقاضیان در مرحله جدید طرح اقدام ملی مسکن در سرخه و ثبت‌نام تا مرحله نهایی و واریز وجه، به هر میزان که متقاضی حقیقی و واقعی مسکن در شهر سرخه وجود داشته باشد، برای تأمین زمین از طریق تغییر کاربری اقدام کنیم.

فخری با بیان اینکه طرح انتقال آب شرب به سرخه و تأمین نیاز آب شرب این شهر، یکی از اقدامات درخشان و ارزنده دولت بود، اضافه کرد: اقدامات بسیار ارزنده و بنیادی در دولت تدبیر و امید در استان سمنان و شهرستان سرخه انجام شده که تأمین آب شرب پایدار و مطلوب شهر سرخه یکی از این اقدامات بود.

وی گفت: از زمان حضور استاندار فعلی سمنان،‌ پیگیری‌های مطلوب، مستمر و جدی برای به ثمر رسیدن پروژه‌ها و طرح‌ها در استان صورت گرفت که نتیجه آن، تکمیل، بهره‌برداری و تسریع در اجرای پروژه‌هایی ازجمله تأمین آب شرب سرخه، آماده‌سازی و انتقال زندان‌های سمنان و دامغان، تکمیل فرودگاه‌های سمنان و شاهرود، تعیین تکلیف طرح جامع شاهرود و سرخه، کتابخانه عمومی و بیمارستان مهدی‌شهر، آغاز اجرای مجتمع فرهنگی رفاهی سرخه، آماده‌سازی روند برای آغاز عملیات احداث تالار مرکزی سمنان و پیگیری برای احداث سد فینسک و انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت رسیدگی به امور آبخیزداری و لایروبی سدهای خاکی بالادست شهر سرخه اختصاص یافت.

کمبود زمین برای ساخت منازل مسکونی؛ مشکل جدی سرخه

امام جمعه سرخه نیز با بیان اینکه مشکل کمبود زمین برای ساخت منازل مسکونی، یکی از مشکلات جدی و روز شهر سرخه است، اظهار کرد: بضاعت ما در بحث تأمین زمین برای ساخت منزل مسکونی در شهر سرخه بسیار کم بوده و زمین سهل الوصل برای تحویل به متقاضیان وجود ندارد.

حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی‌بصیر اضافه کرد: بالغ‌بر ۵۰۰ نفر از همشهریان سرخه‌ای متقاضی مسکن در سرخه بوده که از این تعداد، ۸۰ نفر از ایثارگران عزیز و گران‌قدر هستند.

وی بیان کرد: افزایش هزینه ساخت آپارتمان در سرخه به دلیل کمبود زمین مسکونی و قیمت گزاف قیمت زمین، یکی دیگر از مشکلات شهر سرخه در حوزه مسکن و تأمین منزل است.

امام جمعه سرخه گفت: تقاضا داریم تا مسأله مسکن و زمین مسکونی برای ساخت در شهر سرخه با درایت معاون محترم عمرانی استاندار سمنان و همراهی و مساعدت دستگاه‌های اجرایی متولی امر، بررسی، رسیدگی و حل شود.

فاطمی‌بصیر تصریح کرد: مردم از برخی از مشاورین املاک شهر سرخه به دلیل افزایش گزاف و بی‌مورد مسکن‌های قدیمی و کلنگی، گلایه‌مند هستند که نیاز است رسیدگی شود.

وی افزود: بحث جاری شدن سیلاب و انسداد مسیر و محورهای مواصلاتی شهرستان سرخه در بارش‌های شدید و رگباری و ورود آب به شهر و ایجاد آبگرفتی، از دیگر چالش‌های سرخه است که اقدامات و تصمیمات خوبی در این خصوص در جلسه‌ای با حضور معاون استاندار اتخاذ شد که جای قدردانی دارد.

به هر حال امیدواریم مسؤولان هر چه زودتر تدابیر اندیشیده شده برای رفع مشکل کمبود زمین در سرخه را به مرحله اجرا برسانند تا دغدغه مردم این منطقه برطرف شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا