مجلس و ارگان هامجله خبری

کمبود مسکن ارزان برای 12 میلیون جوان

به گزارش ساختمان آنلاین:  رضا حیدریون با بیان اینکه سیاست گذاری‌های درست وزارت راه و شهرسازی و شورای شهر می‌توانست مانع از افزایش قیمت مسکن و احیای بافت‌های فرسوده، فساد ناشی از تطویل فرایند اخذ جواز در شهرداری، ساخت ۶۵ درصد از ساختمان‌ها توسط افراد فاقد صلاحیت، ساخت و ساز بر روی گسل‌های فعال در پایتخت باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در حوزه ساخت و ساز شود، گفت: کمبود تولید مسکن ارزان برای ۱۲ میلیون جوان مستعد ازدواج، بیکاری یا اشتغال نامرتبط ۶۰ درصد از فارغ التحصیلان رشته ساختمان و در نهایت نادیده گرفتن نقش بهره برداران ساختمان در داشتن ساختمان ایمن و استاندارد از جمله مشکلات صنعت ساختمان است.

او توضیح داد: پانزده انجمن مهندسی و کانون سراسری در قالب تشکل‌های مهندسی ساختمان استان تهران وجود دارند که حضور مسئولان و متخصصان در این حوزه خود می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت ساخت و ساز در کشور شود.

رئیس انجمن مهندسان عمران بیان کرد: ارائه راهکار‌ها، برنامه‌ها و چالش‌های حل مشکلات در بخش ساخت و ساز می‌تواند در قالب کمیته‌های تخصصی بررسی و در جلساتی که با حضور مسئولان شهری و مسکنی برگزار می‌شود، این موضوعات ارائه شود.

حیدریون با بیان اینکه از سوی دیگر داشتن مسکن ایمن مقاوم در برابر زلزله برای تمام بهره برداران ساختمان حق تمامی افراد است، افزود: ناتوانی در تولید مسکن ارزان با هدف خانه دار شدن بیش از ۱۲ میلیون نفر از جوانان مستعد ازدواج در سال‌های آینده از دیگر مشکلات در این حوزه بوده است.

او اظهار کرد: تحقق نیافتن برنامه‌ دولت در زمینه بازسازی و احیاء سالیانه ۱۰ درصد از بافت فرسوده و توسعه حاشیه نشینی، بد مسکنی و بافت‌های ناکارآمد و مهاجرت شهروندان به شهرک‌های حاشیه‌ای هم از جمله مشکلات و مسائل در این حوزه است.

حیدریون در پایان به ناکارآمدی شورای عالی شهرسازی و سایر دستگاه‌های مربوط هم اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدامات موثری در حوزه جلوگیری از احداث ساختمان‌های بلند مرتبه برگسل‌های فعال تهران انجام نشده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا