راه و شهرسازیمجله خبری

کدام بخش بیشترین ایجاد شغل را دارد؟

به گزارش ساختمان آنلاین: رحمت اله پورموسی  با اشاره به ظرفیت‌های بسیار ایجاد شغل در کشور اظهار کرد: در بحث حل معضل بیکاری و ایجاد شغل، ظرفیتهای زیادی در کشور داریم. خوشبختانه سرمایه گذار داخلی و خارجی هم تمایل به سرمایه گذاری در کشور دارند منتها باید یک مدیریت قوی حاکم شود. اگر مدیریت قوی داشته باشیم بیشتر از ظرفیت موجود توان اشتغالزایی خواهیم داشت و دیگر گرفتاریها و معضلات اجتماعی را شاهد نخواهیم بود.

وی گفت: یکی از مواردی که باعث شده جامعه به سمت و سوی مشکلات و بزهکاری برود، بیکاری است که اگر حل شود بسیاری از مسایل اجتماعی و مشکلات اقتصادی برطرف می شود.

این فعال حوزه کار در پاسخ به این پرسش که کدام بخش اقتصادی از ظرفیت بالایی برای اشتغال برخوردار است؟ گفت: در حال حاضر  هزاران شغل با بخش مسکن در ارتباط است و از گچکار و بنا گرفته تا لوله کش و نقاش در بالا رفتن یک ساختمان نقش دارند لذا اگر بخش مسکن و ساخت و ساز را فعال کنیم، علاوه بر اینکه نیروی کار زیادی در آن مشغول کار می شوند، کارخانه ها و رشته شغل های زیادی هم از این طریق رونق می گیرند.

پورموسی با اشاره به برنامه مسکن و اشتغال دولت سیزدهم، اظهار کرد: آقای رئیسی برنامه  اشتغال و مسکن را مطرح کردند به این جهت که اگر بخش مسکن را فعال کنند اشتغال و بازار کار هم رونق می گیرد و بخشهای زیادی درگیر کار می شوند.

این فعال حوزه کار از بخش کشاورزی به عنوان یکی دیگر از حوزه های دارای ظرفیت نام برد و گفت: خیلی از کسانی که در روستا به کشاورزی اشتغال داشتند به دلیل قیمتهای نجومی کود و نهاده های دامی و سایر هزینه ها به تدریج کار را رها کرده و به شهرها رفتند و ناچار به مسافرکشی روی آوردند بنابر این توصیه این است که به بخشهای کشاورزی و دامپروری بها داده شود تا از این طریق هم میزان تولیداتمان در این بخشها بیشتر شود و هم حجم صادراتمان گسترش یابد.

به گفته وی، هزینه ایجاد شغل در بخش کشاورزی پایین است و توجه به کشاورزی باعث می شود که مدیریت بهتری در بحث کنترل تورم داشته باشیم چرا که با افزایش تولید محصولات کشاورزی، قیمتها پایین می آید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا