راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

رتبه نخست همدان در صدور سند مالکیت

به گزارش ساختمان آنلاین:  حسن ظفری با بیان اینکه ۹۲ درصد اماکن روستایی سطح استان همدان از مزایای نعمت سند مالکیت برخوردار هستند، اظهار کرد: از مجموع ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی شناسایی شده سطح استان تا به امروز تعداد ۱۴۹ هزار واحد موفق به اخذ سند مالکیت خود شده اند.

وی خاطر نشان کرد: تنها هشت درصد اماکن روستایی سطح استان موفق به اخذ سند مالکیت خود نشده‌اند که این اماکن عمدتا روستاهایی است که اوقافی بوده و یا مالکین این اماکن در روستاها حضور ندارند و در شهرها و یا استان‌های دیگر و یا حتی در خارج از کشور به سر می برند.

ظفری در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس هدفگذاری افق ۱۴۰۴ شاخص بهسازی مسکن روستایی استان همدان باید به ۷۰ درصد برسد که تقریبا سریعتر از هدفگذاری در حال رسیدن به شاخص مورد نظر هستیم.

وی همچنین میزان سهمیه منظور شده امسال استان همدان در زمینه تسهیلات احداث و بازسازی مسکن روستایی را ۱۲ هزار و ۳۵۰ فقره برشمرد و بیان کرد: این میزان سهمیه منظور شده برای استان همدان سه برابر سهمیه استان‌های همجوار بوده که قد و قامت ترکیب جمعیتی و وسعت آنان به نسبت ما بیشتر است.

ظفری ادامه داد: از این میزان سهمیه منظور شده امسال تسهیلات احداث و بهسازی مسکن روستایی استان همدان تاکنون هشت هزار و ۹۵۵ فقره تخصیص در اختیار استان قرار گرفته و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان کرد: از تعداد هشت هزار و ۹۵۵ فقره سهمیه تخصیصی و ابلاغ شده به بانک‌های عامل سطح استان تا به امروز ۵۳۷۶ متقاضی توسط بنیاد مسکن شناسایی و با تکمیل و تشکیل پرونده به منظور عقد قرارداد به بانک معرفی شده‌اند.

ظفری با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد سهمیه تخصیصی استان مربوط به تسهیلات احداث و بازسازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، یاد آور شد: ۱۶۳۶ نفر تا به امروز موفق به عقد قرارداد با سیستم بانکی شده و در حال ساخت واحد مسکن خود هستند.

وی میزان شاخص بهسازی مسکن روستایی در سطح استان همدان را ۶۶ درصد اعلام کرد و یاد آور شد: با تحقق سهمیه منظور شده برای استان میزان شاخص بهسازی مسکن استان به ۶۷.۵ تا ۶۸ درصد افزایش می‌یابد.

ظفری همچنین با اشاره به پروژه مسکن محرومان تصریح کرد: پروژه احداث سه هزار واحد مسکن محرومان استان همدان ابتدای شهریور ماه امسال به صورت کامل اجرایی شده و به پایان رسید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا