مجلس و ارگان هامجله خبری

صنعتی‌سازی ساختمان فراموش شده است

به گزارش ساختمان آنلاین: محمود محمودزاده در پیامی به ششمین همایش ملی فناوری های نوین صنعت ساختمان در مشهد افزود: با توجه به مطالعات و تحقیقات انجام گرفته، کشور ایران در نسل سوم ساخت مسکن قرار دارد، در حالی که دنیا در نسل ششم این صنعت بوده و در حال پیشروی به سوی نسل هفتم است.

وی ادامه داد: صنعتی سازی ساختمان در کشور باید به ۴۰ درصد برسد زیرا با صنعتی سازی هم می‌توان کیفیت ساخت و سازها را افزایش و هم قیمت تمام شده مسکن را کاهش داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص صنعتی سازی و استفاده از فناوریهای نوین ساختمان در ساخت و سازها، بازنگری مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان سال ۱۳۹۲ با عنوان “طرح اجرای صنعتی ساختمان” در مرحله پایانی است و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: همچنین در طرح اقدام ملی مسکن تاکید بسیار بر استفاده از روشهای صنعتی سازی، استفاده از مصالح نوین ساختمانی در طرحهای با مقیاس بزرگ و استفاده از طراحی بهینه در فضاهای استاندارد برای هر واحد مسکونی به منظور افزایش تولید در هر بخش با هدف کاهش پرت مصالح ساختمانی و افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی در ساختمانها شده است.

محمودزاده ادامه داد: در این طرح همچنین بر طراحی بهینه معماری ساختمان، طراحی تاسیسات و برق براساس اصلاح الگوی مصرف انرژی و استفاده بهینه از نور خورشید و طرحهای نوین تولید انرژی در محل مانند پنل‌های خورشیدی و همچنین تولید برق و تامین گرمایش و سرمایش در محل تاکید شده است.

وی گفت: در آغاز قرن چهاردهم هجری شمسی قرار داریم و امروز بحث گسترش فرهنگ صنعتی سازی و استفاده از فناوریهای نوین صنعت ساخت یکی از ضروری ترین مباحث علمی و تخصصی در رشد و توسعه کشور به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به نقش اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی در ریشه یابی و شناسایی مشکلات صنعت ساختمان و ارایه راهکارهای اجرایی مبتنی بر یافته‌های علمی از طریق ایجاد ارتباط بین صنعت و جامعه علمی کشور، دبیرخانه فناوریهای نوین صنعت ساختمان در قطب فناوریهای نوین کشور و استان خراسان رضوی متولی رصد و پیگیری آسیبها و مشکلات و موانع اجرایی با موضوع صنعتی سازی و استفاده از تکنولوژی و فناوریهای نوین در صنعت ساخت و ارایه راهکارهای اجرایی مناسب برای رشد و توسعه صنعت ساخت و ساز شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دبیرخانه همایش ملی فناوریهای نوین صنعت ساخت از طریق انجام فعالیتهای مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی و همکاری با مراکز دانشگاهی و انجمن های علمی و صنفی، کارخانجات و تولیدکنندگان مصالح ساختمان، مشاوران، پیمانکاران و بهره مندان زمینهای صنعتی، صنعتی سازی و رشد و توسعه نوین صنعت ساخت و ساز را فراهم سازد.

محمودزاده گفت: برگزاری همایش‌های ملی با موضوعات تخصصی فرصتی برای ارایه و معرفی دستاوردهای علمی مطالعات و تحقیقات انجام شده و محفلی برای تبادل نظر و اطلاعات بین دست اندرکاران صنعت ساختمان است.

وی افزود: دبیرخانه فناوریهای نوین صنعت ساختمان با توجه به نیاز روز علاقه مندان و فرهنگ سازی برای دست اندرکاران، سازندگان و بهره برداران صنعت ساختمان، ششمین همایش فناوریهای نوین صنعت ساختمان را با چهار محور اصلی انرژی، محیط زیست، صنعتی سازی، ایمنی و ساخت برگزار کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: می‌بایست رویکردهای مورد نظر وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، افزایش کیفیت ساخت و سازها، بهره وری اقتصادی، حفظ محیط زیست، کاهش مصرف انرژی مورد توجه قرار گرفته و راهکارهای لازم توسط اساتید و شرکت کنندگان برای بهبود شرایط موجود ارایه شود.

ششمین همایش ملی فناوریهای نوین صنعت ساختمان در قالب ارتباط ویدیوکنفرانسی تا چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا