بورس و بازارمجله خبری

افزایش اجاره‌بها بیش از 15 درصد ممنوع است

به گزارش ساختمان آنلاین:  پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، شاهد افزایش روح امید در جامعه هستیم، مردم در کوچه و بازار سخنانی در خصوص بهبود اوضاع معیشتی در پی ارزان شدن برخی از کالاهای اساسی به میان می‌آوردند که قطعا همه ما بارها این جملات را شنیده‌ایم.

در هفته گذشته در برخی از شهرهای مازندران مبنی بر ارزان شدن قیمت زمین به گوش رسید، خبری که برای بسیاری از مردم خوشحال‌کننده است، چرا که تهیه مسکن یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر خانواده به‌شمار می‌رود.

مجتبی پیرزاده رئیس اتاق اصناف ساری در این باره و در پاسخ به سوالی در خصوص صحت یا رد این خبر، اظهار کرد: در حال حاضر ما شاهد ارزانی قانونی در هیچ کالایی در بازار نیستیم، اینکه زمین یا مسکن ارزان شده باشد به میزان کرامت و بخشش صاحب ملک برمی‌گردد.

وی افزود: دولت نمی‌تواند روی زمین یا مسکن قیمتی بگذارد، اینکه کالایی گران شده به‌معنای افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول داخلی کشور است، چنانچه دولت بتواند قیمت ارز را تثبیت کرده و کاهش دهد شاهد ارزانی‌ها خواهیم بود.

پیرزاده تصریح کرد: همانطور که می‌دانید پس از تشدید تحریم‌ها در دولت سابق شاهد افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول کشورمان بودیم.

رئیس اتاق اصناف ساری با بیان اینکه البته طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا در دوران کرونایی برای بهبود وضعیت اجاره‌نشین‌ها یک سری قوانین مطرح شده، گفت: برای کنترل قیمت اجاره‌بها، افزایش بیش از ۲۵ درصدی نرخ اجاره‌بها در کلان‌شهرها، ۲۰ درصدی برای شهرهای بزرگ و افرایش بیش از ۱۵ درصد اجاره‌بها در شهرها منع قانونی دارد.

این مسوول ادامه داد: همچنین چنانچه اگر موجر خانه خود را بفروشد، مستأجر طبق مصوبه دو ماه فرصت دارد که ملک مورد اجاره را تخلیه کند و اینکه اگر فرد خانه قدیمی خود را اجاره داده و حالا قصد دارد آن را از نو بسازد که اگر پروانه ساخت از شهرداری داشته باشد، حکم تخلیه صادر می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: چنانچه مستاجران در این زمینه‌ها شکایتی دارند می‌توانند به فرمانداری‌ها در شهرستان مراجعه کنند، به هر صورت امیدواریم هر چه زودتر شاهد تمام شدن بحران کرونا باشیم که لااقل اوضاع اقتصادی مردم به حالت عادی برگردد.

گرانی‌ها طی دو سال اخیر فشار زیادی بر معیشت اقشار ضعیف جامعه آورده و کرونا هم که مزید بر علت شد، اگر تغییر در قیمت ارز در حال حاضر ممکن نیست، ثابت نگه داشتن قیمت‌ها و تقویت روح همدلی چندان دور از ذهن نخواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا