بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

استقبال ازهدایت تسهیلات به سمت بخش مسکن

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین  روز گذشته رجب رحمانی اظهارداشت:طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته بین دولت و مجلس قانون بودجه سال 1401 با رویکرد حمایت از تولید حداکثری مسکن تدوین خواهد شد. چرا که امروز مسکن بزرگ‌ترین مشکلات اقشار محروم و دهک‌های درآمدی پایین جامعه است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات بزرگ دولت سیزدهم در آغاز کار آغاز تولید 2 میلیون واحد مسکونی برای جوانان خانه اولی است که می‌تواند کفه عرضه و تقاضا در بازار مسکن را به کلی متحول کرده و از روند فزاینده قیمت مسکن به ویژه در مراکز استان‌ها و شهرهای کوچک جلوگیری کند.

در این زمینه حسن محتشم د رگفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین گفت:این  تصمیم موید آن است که در تخصیص بودجه،اولویت ویژه ای به بخش مسکن داده خواهد شد و با تخصیص اعتبار،ردیف بودجه ای برای این بخش درنظرگرفته خواهد شد.

وی با یادآوری این مطلب که بدون شک اولویت دادن به بخش مسکن در بودجه سال آتی حاکی از اصرار دولت به ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سال است اظهار داشت: با توجه به همین امر و تصویب قانون جهش تولید مسکن، برای امسال هم سهم بانکها درحوزه مسکن بیست درصد تعیین شد که رقم نهایی آن تخصیص ردیف اعتباری 360 هزار میلیارد  تومانی برای حوزه مسکن بود.البته این بودجه به دلیل اینکه هنوز طرح جهش تولید مسکن آغاز نشده است،فعلا جذب نشده است ،اما در هر صورت این امر بیانگر آن است که دولت و مجلس نگاه ویژه ای به بخش مسکن دارند.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران همچنین با تاکید براینکه اولویت دادن به بخش مسکن در بودجه سال آینده اتفاق مثبتی است و به نفع بازار مسکن است اظهار داشت: این امر بیانگرنگاه ویژه دولت به بخش مسکن است.مثلا ممکن است در تقسیم بودجه در بخش عمرانی ،دولت اولویت را به بخش مسکن بدهد.

محتشم اظهارداشت: اما در هر صورت،دولت باید مدیریت کند تا تزریق این بودجه به بخش مسکن تورم زا نباشد.

وی همچنین درباره امکان تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سال نیز گفت: در حال حاضر بخش خصوصی درگیر تولید 400 هزار واحد مسکونی در سال است و برای همین میزان هم در امر تهیه مصالح ساختمانی دچارمشکل است.

محتشم افزود: اگر قرار باشد سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سال مسکن تولید کنیم ،چندین برابر به مصالح ساختمانی نیاز داریم که تامین آنها قطعا با چالش همراه خواهد بود.همچنین تامین خدمات زیربنایی و روبنایی این واحدها نیز محل تامل است.بنابراین  به نظر می رسد که محقق کردن شعار یک میلیون واحد مسکونی در سال با علامت سوال بزرگی مواجه است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا