بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

حضور چینی‌ها در بخش مسکن سبب تشدید رکود و بیکاری می‌شود

مهندس ایرج رهبر در گفت و گو با ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق مطرح کرد: به نظرمی رسد که اطرافیان وزیرراه به او اطلاعات غلط داده اند و یا اینکه ممکن است به دلیل ارتباطی که وزیرراه در زمان وزارتش در وزارتخانه نفت با چینی ها داشته است،تحت تاثیرمسایلی مایل به ادامه همکاری با چینی ها شده باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر6500 شرکت انبوه سازدر کشور و همچنین500هزار نفر نیروی فنی مهندس وجود دارد تاکید کرد: کشور ما بعد از آمریکا دارای بالاترین نیروی انسانی ماهر در زمینه مهندسی است و با توجه به اینکه در شرایط فعلی مصالح ساختمانی به اندازه کافی موجود است ،از این رو با یک مدیریت مسوولانه،امکان اجرای بهینه طرح های دولت در حوزه مسکن بدون نیاز مشارکت کشورهای خارجی فراهم است.

نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به اینکه طی یک دهه اخیربکارگیری تکنولوژی های صنعتی در ساخت و سازها کاملا متداول شده است تصریح کرد: متاسفانه چینی ها از کارنامه قابل قبولی در همکاری با پروژه های عمرانی در کشور ما برخوردار نیستند که از جمله می توان به پروژه آزاد راه تهران- شمال و نیز راه اندازی قطار تهران-قم –اصفهان اشاره کرد.

رهبر با اشاره به اینکه احتمال می رود که بکارگیری چینی ها در تولید مسکن با تهاتر نفت مرتبط باشد تصریح کرد: ممکن است دولت قصد داشته باشد از این طریق تهاترنفت که منجربه خرید ارزان نفت می شود را جبران کنند،این در حالی است که اساسا امکان ندارد که چینی ها بخواهند در امر تولید مسکن با قیمتهای پیشنهادی از سوی دولت ما موافقت کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بکارگیری چینی ها در طرح جهش تولید مسکن بر خلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است،چرا که ایشان تاکید داشتند در همه زمینه ها اولویت با ظرفیت داخلی است و اگر توانمندی داخلی وجود داشته  باشد نباید از کشورهای خارجی کمک بگیریم،این در حالی است که بکارگیری چینی ها در ساخت مسکن دقیقا عکس این توصیه رهبری است.

وی با بیان اینکه وزارتخانه باید پاسخگوی 500 هزار مهندس و6500 شرکت انبوه سازی در کشور باشد اظهارداشت: با توجه به اینکه مسکن موتور محرکه اقتصاد کشور است و با در نظر گرفتن وابستگی ها هزاران شغل به این صنعت،بنابراین چنانچه دولت به جای چین از مهندسان و شرکتهای ایرانی استفاده می کرد این امرسبب ایجاد فرصت های شغلی بیشماری برای مهندسان و شرکتهای انبوه سازی در کشورمان می شود.

نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران تاکید کرد: نباید تصورشود که حضور چینی ها در طرح جهش تولید مسکن صرفا به ورود تکنولوژی محدود می شود ،بلکه آنها به بهانه های مختلف از نیروی انسانی کشور خود استفاده خواهند کرد و بدون شک این امرسبب تشدید رکود وبیکاری خواهد شد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا