راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

از همه سازندگان بخش مسکن حمایت می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین:  از روابط عمومی بانک مسکن، «عیسی کاظم‌نژاد» افزود: حمایت از ساخت‌وساز مسکن بدون توجه به حمایت مالی از فعالان بخش مسکن به‌ویژه تولیدکنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی، نتیجه مطلوب که همان تولید و عرضه واحد مسکونی متناسب با تقاضای موجود در بازار است را به دنبال نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بخش تولید مسکن خود از سایر بخش‌ها از جمله نهادهای تولید تاثیر می‌پذیرد، گفت:  بر این اساس برنامه‌ریزی برای حجم مشخصی از ساختمان‌سازی در سال و ارائه حمایت مالی در این خصوص، بدون لحاظ امکانات تولید و توجه به عرضه به‌موقع مصالح و تجهیزات ساختمانی، موجب افزایش تقاضا برای نهاده‌های تولیدشده و در ادامه افزایش قیمت نهاده‌ها را به همراه دارد که می‌تواند موجب افزایش قیمت مسکن شود.

کاظم‌نژاد ادامه‌داد: حمایت از تولیدکنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی موجب افزایش حجم تولید مصالح و تجهیزات، کنترل قیمت آن و در نهایت جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده واحد مسکونی خواهد شد.

رییس هیات مدیره بانک مسکن گفت: بانک مسکن در سال‌های اخیر به‌ویژه امسال، خدماتی متناسب با نیاز هریک از فعالان بخش مسکن از طریق اعطای انواع تسهیلات سرمایه در گردش، خرید تجهیزات و ماشین آلات، خرید دین، خرید دفتر کار و تجهیزات دفتر کار، تعمیر دفتر کار، صدور انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی، تامین مالی از طریق بازار سرمایه و سایر خدمات بانکی ارائه و به‌طور جدی این سیاست را دنبال کرده است.

به گفته وی، نگاه و نگرش بانک مسکن از تامین مالی فقط حوزه ساخت واحد مسکونی تغییر کرده و امروزه این آمادگی وجود دارد که همه فعالان بخش مسکن بتوانند از ظرفیت‌های بانک مسکن استفاده کنند.

کاظم‌نژاد به این نکته اشاره کرد که فعالان بخش مسکن اعم از سازندگان واحدهای مسکونی، تولیدکنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی (از قبیل سیمان، آهن، سنگ، ماسه، آجر، کاشی، سرامیک، شیرآلات، در و پنجره، شیشه،کابینت و غیره) و سایر فعالان بخش موصوف، در صورت افزایش فعالیت‌های خود با بانک مسکن، می‌توانند از خدمات ویژه این بانک و سقف‌های تسهیلاتی بالاتر در قالب بسته بانکداری شرکتی در راستای تامین منابع مالی موردنیاز خود، اخذ تخفیف در نرخ کارمزد خدمات بانکی و سایر ظرفیت‌های بسته مذکور استفاده کنند.

وی افزود: طرح تامین مالی زنجیره بخش مسکن که دارای سه جزء شناسایی زنجیره‌ای از فعالان و برقراری ارتباط بین آنان در یک سامانه، شناسایی ابزارهای لازم تامین مالی زنجیره و ایجاد بازارگاه انجام مبادلات است، از دیگر فعالیت‌های بانک است که در دست اقدام است.

به گفته کاظم‌نژاد، پیش‌بینی می‌شود که فاز نخست آن با استفاده از زیرساخت‌های موجود تا پایان نیمه‌ نخست سال جاری به بهره‌برداری برسد.

رییس هیات مدیره بانک مسکن تاکید کرد: بانک مسکن به دلیل سوابق ۸۳ ساله فعالیت در بخش مسکن، صاحب تجربیات گران‌قیمتی در بخش مسکن و ساختمان بوده و این آمادگی وجود دارد که در ادامه راه، با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اعلام شده توسط دولت سیزدهم تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر است، با هدف تامین مسکن گروه‌های هدف، از همه فعالان بخش مسکن و ساختمان متناسب با امکانات و منابع اختیار از طریق بازار پول و بازار سرمایه حمایت کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا