مجلس و ارگان هامجله خبری

افزایش نظارت وزارت راه بر بازار اجاره مسکن برای حمایت از مستأجران

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمدرضا رضایی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل نقل و انتقالات و جابه‌جایی مستأجران هستیم وزارت‌ راه و شهرسازی باید نظارت بیشتری بر حوزه مسکن داشته باشد.

وی در عین حال افزود: هرچند راهکار اصلی نیست و مهمترین کار ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضاست.

وی درباره طرح جهش تولید مسکن نیز گفت: ابهاماتی از سوی شورای نگهبان به این طرح وارد شد که در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفت و رفع شد. این طرح سپس در اختیار هیئت رئیسه قرار گرفته است که امیدواریم مجدداً ابهامات در صحن مطرح شود و پس از تبدیل به قانون در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

رضایی با یادآوری این‌که مطابق قانون جهش تولید و تأمین مسکن سالانه یک‌میلیون واحد در طول 4 سال باید ساخته شود، اضافه کرد: ساخت یک‌میلیون مسکن می‌تواند در کنترل قیمت مسکن و تعادل میان عرضه و تقاضا کمک کند اما در کوتاه‌مدت و در تابستان امسال وزارت راه باید کنترل و نظارت بیشتری داشته باشد تا مستأجران در شرایط کرونایی با مشکل مواجه نشوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا