مجلس و ارگان هامجله خبری

اعتبارات طرح جهش تولید مسکن تامین شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  صدیف بدری، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره نبود منابع مالی کافی برای اجرای طرح جهش تأمین و تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور، گفت: برخی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی در چند روز اخیر در رابطه با این طرح اعلام کرده اند که اختصاص ۳۵ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی، کفاف تأمین منابع مالی تسهیلات ساخت را نمی دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس در چند ماه اخیر نشست های متعددی را برای بررسی طرح جهش تولید مسکن برگزار کرد و منابع مالی گسترده ای را برای اجرای طرح در نظر گرفته بود، اما در نهایت بر اساس نظر مسئولان بانک مرکزی و گزارش کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس مقرر شد که منابع مالی تسهیلات ساخت از محل اختصاص ۳۵ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود.

۳۵ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان می شود

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان می شود، افزود: مسئولان وزارت راه و شهرسازی در حالی با طرح جهش تولید مسکن مخالفت می کنند که در هفت سال اخیر هیچ اقدامی برای تولید انبوه مسکن نکرده اند.

ساخت حداقل ۶۰۰ هزار واحد مسکونی با طرح جهش تولید مسکن

بدری ادامه داد: البته این احتمال وجود دارد که منابع حاصل از ۳۵ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی کفاف تولید یک میلیون واحد مسکونی را ندهد، اما با اقدام مثبت مجلس، مساکن اقشار ضعیف و متوسط جامعه تأمین خواهد شد. از این رو به نظر می رسد که با این میزان اعتبار حداقل بیش از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید طرح جهش تولید مسکن را پس از تصویب عملیاتی کند و نبود اعتبار نباید بهانه ای برای عدم اجرای قانون باشد، زیرا علاوه بر منابع حاصل از ۳۵ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی، اعتباری همچون اقساط برگشتی تسهیلات مسکن مهر و مالیات های اخذ شده از حوزه مسکن نیز تزریق خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا