راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

طرح جهش تولید مسکن از سوی شورای نگهبان تایید شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  هادی طحان نظیف روز شنبه درباره آخرین وضعیت طرح جهش تولید مسکن افزود: طرح جهش تولید مسکن چند باری بین مجلس و شورای نگهبان تردد داشت. اولین بار این طرح در فروردین ماه به شورای نگهبان ارسال شد و ابهامات و اشکالاتی از سوی این شورا نسبت به این طرح مطرح و دوباره به مجلس ارسال شد که با توجه به اصلاحاتی که مجلس شورای اسلامی انجام داد، در جلسه اخیر شورای نگهبان (چهارشنبه) مجدد این طرح بررسی شد و از طرف اعضای شورای نگهبان این طرح مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی ادامه داد: امیدوارم این طرح با توجه به فضایی که در کشور حاکم است به ایجاد رونق و جهش در عرصه مسکن که یکی از صنایع پیشران کشور است بشود و باعث رفع دغدغه مردم شود. این روزها یکی از دغدغه های مردم بحث مسکن است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که نسبت به جزییات طرح نمایندگان مجلس باید صحبت کنند گفت: این روزها در رسانه‌ها بحث ساخت یک میلیون مسکن مطرح است. یکی از موضوعاتی که در ماده یک این طرح مطرح است بحث ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است.

وی افزود: دولت با اجرای این قانون مانعی برای ساخت مسکن ندارد. امیدواریم که همه بخش ها کمک کنند این قانون که یکی از وعده‌های دولت در دوران انتخابات بود عملی شود.

طحان نظیف ادامه داد: بخش های دیگری هم در این مصوبه پیش بینی شده است به عنوان مثال ایجاد شورای عالی مسکن در بالاترین سطح با ریاست رییس جمهور و تنی چند از وزیران است. یا بحث ایجاد صندوق ملی مسکن است که هدف آن تجمیع و تخصیص منابع مالی این قانون است. یا مواد دیگری درباره تامین زمین و واگذاری اراضی، تامین مصالح ساختمانی، خدمات ساختمانی مانند صدور پروانه و پایان کار است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا