مجلس و ارگان هامجله خبری

۳۳۰۰ ایثارگر در قزوین مشکل مسکن دارند

به گزارش ساختمان آنلاین: فاطمه محمدبیگی با بیان اینکه تامین مسکن ارزان قیمت برای خانواده‌ شهدا، جانبازان و ایثارگران یکی از وظایف مهم دولت به ویژه وزرات راه و شهرسازی است اظهار داشت: 3300 خانواده ایثارگر در استان قزوین مشکل مسکن دارند و بسیاری از این خانواده‌ها با اجاره‌نشینی روزگار خود را می‌گذرانند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه قرار شده 1500 واحد مسکونی در اختیار خانواده‌های ایثارگر و شهدا در استان قرار گیرد، این میزان مسکن کمتر از نصف نیاز این خانواده‌ها در استان را تأمین می‌کند.

محمدبیگی ادامه داد: با وجود تصوراتی که در جامعه در مورد رفاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران وجود دارد، آنچه که ما از نزدیک می‌بینیم مخالف این تصور است و بسیاری از این خانواده‌ها در مضیقه مالی و معیشتی هستند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل اشتغال خانواده‌های شاهد و ایثارگر در استان گفت: در مورد رفع نیازهای یاد شده این خانواده‌ها ضعف‌ها در استان وجود دارد که انتظار داریم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نسبت به اصلاح این ضعف‌ها اقدام عاجلی کند و نگذارد که عزت این خانواده‌های بزرگوار خدشه‌دار شود.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه شهدا و ایثارگران ولی نعمت ما هستند، افزود: با توجه به حق بی‌نظیری که خانواده‌های شهدا بر گردن ما دارند، باید نسبت به برآوردن مطالبات و احتیاجات آنها جدی باشیم و از هر اهرمی برای رفع مشکلات آنها بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید دولت همه مطالبات بر زمین مانده ایثارگران و جانبازان را برطرف کند و مجلس هم در این زمینه آمادگی دارد هر گونه قانونی در این حوزه را تدوین، تصویب و یا اصلاح کند. ضمن اینکه باید از همه ظرفیت‌های استان قزوین اعم از زمین برای برطرف کردن مشکلات مسکن و اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران استفاده کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا