فن آوری های ساختمانیمجله خبری

قیمت مسکن در استرالیا طی ماه اکتبر به بالاترین رقم خود رسید

به گزارش ساختمان آنلاین:  قیمت مسکن در استرالیا طی ماه اکتبر به بالاترین رقم خود رسید و موجب شد فشارها بر بانک مرکزی این کشور برای بالا بردن نرخ بهره افزایش یابد.

بانک مرکزی استرالیا (RBA) جلسه سیاست گذاری ماهانه خود را در روز سه شنبه برگزار خواهد کرد و گمانه زنی هایی وجود دارد که این بانک از تعهد خود مبنی بر حفظ سود اوراق قرضه آوریل 2024 روی نرخ 0.1 درصد، عقب نشینی می کند.

ارقام مؤسسه خدمات مالی و اطلاعات املاک “کورلاجیک” CoreLogic که روز دوشنبه منتشر شد، حکایت از افزایش این فشارها بر بانک مرکزی استرالیا داشت و نشان داد که قیمت مسکن در ماه اکتبر 1.5 درصد افزایش یافت که نسبت به سال گذشته 21.6 درصد بیشتر شده است.

این سریع‌ترین رشد قیمت از سال 1989 محسوب می شود در حالی که سیدنی رشد قیمت 25 درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرد.

بیشتر این جهش ناشی از افزایش هزینه ساخت و ساز مسکن در این کشور بود که ناشی از تنگناهای عرضه جهانی و عجله برای ساخت و ساز در بازار داغ بود.

رونق املاک برای خانوارها سودی بادآورده بوده و موجب اعتماد مصرف‌کننده شده است، اما نگرانی‌ها را در مورد قدرت خرید و پرداخت بدهی‌ها نیز برانگیخته است چرا که قیمت‌ها بسیار جلوتر از دستمزدها هستند.

بانک مرکزی استرالیا همچنین پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را در گزارشی که روز جمعه منتشر می‌شود، به‌روزرسانی می‌کند که باید شاهد تغییر صعودی در نرخ تورم و رشد اقتصادی در سال آینده باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا