بورس و بازارمجله خبری

توقف رشد قیمت مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین: حکیمیه یکی از محله‌های تهران در شمال شرق پایتخت است که در منطقه4 شهرداری قرار دارد. قیمت مسکن در حکیمیه در بازه متنوعی قرار داشته و می‌توان در آن واحدهایی ارزان‌تر و گران‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران معامله کرد.

یک کارشناس مشاور املاک که به طور تخصصی در محله حکیمیه فعالیت دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: حکیمیه محله‌ای جوان محسوب می‌شود؛ از این رو قدیمی‌ترین واحدهای این محله 5 الی 6ساله است؛ البته این بدان معنی نیست که واحدهای قدیمی‌تر در حکیمیه وجود ندارد بلکه تعداد واحدهای جدید بیشتر است.

وی افزود: قیمت مسکن برای واحدهای نوساز حکیمیه از متری 20میلیون تومان شروع شده و به متری 35میلیون تومان نیز می‌رسد. واحدهای قدیمی‌تر نیز در مناطق گران این محله قرار دارد؛ به همین جهت قیمت مسکن برای آن‌ها نیز تفاوتی با واحدهای نوساز ندارد و واحدهای قدیمی نیز در همین رنج قیمتی قرار دارد. همچنین سه فاز این محله از گران‌ترین مناطق این محله به حساب می‌آید.

این کارشناس مشاور املاک اظهار داشت: قیمت مسکن در حکیمیه کاهشی نداشته است؛ زیرا قیمت بتن، سیمان و سایر مصالح روندی افزایشی داشته و بعید به نظر می‌رسد که با افزایش قیمت مصالح، قیمت مسکن کاهش یابد.

وی تاکید کرد: البته ناگفته نماند که قیمت مسکن در این محله به دلیل رکودی که بر بازار مسکن حاکم است، چند ماهی است که ثابت است و این رقم، رقم واقعی قیمت مسکن نیست و قیمت آپارتمان در حکیمیه باید بیش از این می‌بود.

این کارشناس مشاور املاک در پایان عنوان کرد: معاملات زیر قیمت در این محله فقط در صورتی انجام می‌شود که مالک مجبور باشد واحد را با قیمتی پایین به فروش برساند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا