بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

شکست رکورد رشد قیمت مسکن در انگلیس طی ۱۶ سال گذشته

به گزارش ساختمان آنلاین: قیمت مسکن در انگلیس در ماه جاری بیشترین افزایش را طی 16 سال گذشته داشته و 13.4 درصد نسبت به سال گذشته در همین زمان بالا رفته است. انتظار می رود تقاضا برای مسکن به خاطر ادامه کاهش مالیات همچنان بالا باشد.

قیمت مسکن در انگلیس 0.7 درصد نسبت به ماه قبل هم افزایش یافته چون خریداران تلاش می کنند از کاهش مالیات‌ها استفاده کرده و خانه‌های بزرگتری تهیه کنند.

اقتصاددان‌هایی که رویترز از آنها نظرسنجی کرده انتظار داشتند قیمت مسکن در این کشور 13.7 درصد به صورت سالانه و 0.7 درصد افزایش ماهانه داشته باشد.

کاهش مالیات در سال گذشته به عنوان بخشی از از اقدامات ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس در حمایت از اقتصاد این کشور انجام شد و قرار بود تا پایان ماه مارس یعنی پایان زمستان ادامه داشته باشد.

ولی اولین پانصد هزار پوند خرید ملک در انگلیس یا ایرلند شمالی تا پایان ماه ژوئن ادامه خواهد داشت و 250 هزار پوند خرید بدون مالیات هم تا پایان سپتامبر ادامه می یابد.

اقتصاددانان عقیده دارند اطمینان مصرف کننده در انگلیس تقویت شده و هزینه های وام‌گیری همچنان پایین است. این عوامل به همراه کمبود عرضه مسکن در بازار باعث افزایش قیمت آن در انگلیس شده است.

قیمت مسکن در انگلیس با توجه به درآمد مردم افزایش چشمگیری داشته بنابراین خرید خانه برای افرادی که اولین بار قصد صاحبخانه شدن را دارند سخت‌تر شده است. اما قیمت رهن خانه نسبت به درآمد مردم افزایش چندانی نداشته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا