بورس و بازارمجله خبری

مناطق مناسب برای خانه اولی‌ها کجاست؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  منطقه ۷ تهران یکی از مناطق واقع در محدوده مرکزی شهر به شمار می‌آید و اگر خیابان انقلاب را به عنوان مرز تقسیم دو نیمه شمالی و جنوبی پایتخت در نظر بگیریم، در نیمه شمالی تهران و در نزدیکی این مرز واقع شده است. در پهنه این منطقه محله‌های مختلفی وجود دارد که دامنه قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان در آنها با یکدیگر تفاوت زیادی دارد.

در این منطقه هم محله‌های متوسط به بالا نظیر سهروردی واقع شده و هم برخی از محله‌های ارزان‌تر شهر نظیر محدوده اطراف میدان امام حسین (ع) و از این منظر می‌تواند مقصد جست و جوی طبقات درآمدی مختلف جامعه باشد. اما با توجه به قرارگیری چند محله نسبتا قیمت‌مناسب در این منطقه از قبیل محله‌های نامجو، خواجه نصیر، سبلان و نظام‌آباد، می‌توان نشانی این منطقه را به کسانی که قصد دارند برای اولین بار خانه‌دار شوند و احتمالا با محدودیت بودجه قابل‌توجهی روبه‌رو هستند، داد.

برخی از موتورهای جست و جوی معتبر ملکی که به سامانه‌ای مجهز هستند و می‌توانند میانگین قیمت‌های پیشنهادی فروش هر محله را بر اساس فایل‌های موجود ارائه کنند، میانگین قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان در محله‌های مختلف این منطقه را اعلام کرده‌اند.

بر این اساس میانگین قیمت پیشنهادی فروش در محله‌ سبلان 23 میلیون و 300 هزار تومان، در محدوده میدان امام حسین (ع) 19 میلیون و 400 هزار تومان، در محله نامجو 22 میلیون تومان و در محله نظام‌آباد 22 میلیون و 200 هزار تومان است. محله خواجه نصیر نیز از محله‌های نسبتا قیمت مناسب این منطقه به شمار می‌آید که میانگین قیمت‌های پیشنهادی فروش در این محله 21 میلیون و 800 هزار تومان است.

در این بین محدوده خیابان معلم قدری گران‌تر از محله‌های مذکور است و قیمت پیشنهادی فروش فایل‌ها در این محله به طور میانگین حدود 28 میلیون تومان برآورد شده است. همچنین در حال حاضر سهروردی رتبه اول قیمت را در بازار مسکن منطقه 7 به خود اختصاص داده و آپارتمان‌های نوساز این منطقه حول و حوش مترمربعی 60 میلیون تومان یا قدری کمتر و بیشتر فایل می‌شوند.

میانگین قیمت پیشنهادی فروش فایل‌های مختلف در این منطقه نیز بر اساس موجودی حال حاضر فایل‌های نزد موتورهای جست‌وجوی ملکی، حدود 53 میلیون تومان است.

اگرچه خانه اولی‌ها مدت‌هاست بازار مسکن را ترک کرده‌اند و قدرت خرید آنها با قیمت‌های فعلی مسکن در تهران با توجه به عدم ترمیم سقف وام مسکن، فاصله زیادی پیدا کرده است اما اگر گروهی از آنها مصر به خرید هستند و می‌خواهند با تبدیل سایر دارایی‌های خود نظیر خودرو و طلا به دارایی ملکی و نیز تامین کسری نقدینگی خود از طریق به رهن سپردن ملک برای مدت یکی، دو سال، صاحب خانه شوند، می‌توانند در این منطقه به جست و جوی آپارتمان‌های نقلی حول و حوش یک میلیارد تومان بپردازند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا