بورس و بازارصنایع ساختمانیمجله خبری

آمادگی برای تامین سیمان طرح‌های مسکنی

به گزارش ساختمان آنلاین:  «محمدرضا سلیمیان» در نشست خبری افزود: ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور معادل ۷۵ میلیون متر مربع است که هر متر مربع حدود چهار پاکت سیمان نیاز دارد.

به گفته این مقام صنفی، با این اوصاف طرح یاد شده در نهایت نیازمند ۲۰ میلیون تن سیمان خواهد بود که با توجه به ظرفیت تولید حدود ۸۵ میلیون تنی است که سالیانه ۶۵ میلیون تن آن در داخل مصرف و ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن نیز صادرات می‌شود، مشکلی برای اجرای این طرح از نظر تامین سیمان وجود ندارد.

وی ادامه‌ داد: عرضه سیمان در بورس کالا، به کاهش دلالی و واسطه‌گری در این صنعت، افزایش شفافیت‌ها و منطقی شدن قیمت‌ها خواهد انجامید و در ادامه با قیمت‌های مناسب به دست سازندگان برای اجرای این طرح بزرگ خواهد رسید.

سلیمیان با اشاره به عرضه‌های انجام شده توسط شرکت‌ها و هلدینگ‌های سیمانی، خاطرنشان‌ کرد: میانگین قیمت کشف شده در بورس کالا هرچند از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت بوده، اما به‌طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر از قیمت کارخانه و بسیار پایین‌تر از قیمت‌های بازار بوده است.

وی همچنین منکر تاثیرگذاری صادرات سیمان بر قیمت این محصول در بازار شد و تصریح‌ کرد: در ماه‌های گذشته صادرات سیمان به شدت کاهش یافته است و اینکه افزایش قیمت‌های بازاری به دلیل صادرات آن بوده، تکذیب می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا