مجلس و ارگان هامجله خبری

الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان برای طرح مسکن اقدام ملی

به گزارش ساختمان آنلاین: حسن صبوری در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اقدامات کارگروه امور زیربنایی درخصوص پیگیری موضوع الحاق اراضی برای احداث طرح اقدام ملی مسکن قمی‌ها اظهار داشت: در طرح اقدام ملی ۱۰ هزار و ۶۱۵ واحد سهم استان قم بود که ۹۵ درصد اراضی در استان با ظرفیت ۱۰ هزار و ۸۴ واحد تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه از نظر تامین زمین در کشور رتبه نخست را داریم با این وجود در قم  ۳۸ هزار و ۶۰۰ واحد مورد نیاز است ادامه داد: برای شهر جدید امیر کبیر در طرح مسکن ملی از قم ۳۲ نفر ۴۰ میلیون تومان واریز کردند.

وی با تاکید براینکه باید پاسخگوی تقاضای مسکن شهروندان باشیم ادامه داد: در گام نخست ۶۳ هکتار از انتهای شهرک قدس و کنار بلوار آیت الله بروجردی با ۵۰۰۰ واحد مسکونی الحاق شد، طرح‌های الحاق حدود ۲ سال طول می‌کشد اما این الحاق طی ۴ ماه انجام شد.

صبوری با بیان اینکه در طرح اقدام ملی اولویت با زمین‌های ملی است که در این راستا ۵۶۰ هکتار حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی به شهر قم الحاق می‌شود خاطرنشان کرد: این طرح مشابه مسکن مهر تعریف می شود، با این اقدام نگرانی که در فضای مجازی برای تامین مسکن قمی‌ها وجود دارد رفع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان با بیان اینکه ثبت نام قمی‌ها در اراک با هیچ مجموعه‌ای در استان هماهنگ نشده بود گفت: همه تلاش ما براین است که شهروندان در استان قم مسکن خود را دریافت کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا