بورس و بازارمجله خبری

مهمترین اخبار حوزه مسکن در هفته گذشته

به گزارش ساختمان آنلاین:  اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

سهم وام بانکی برای مجتمع‌سازی طرح اقدام ملی مسکن در کلانشهرها افزایش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اصهفان با بیان اینکه ۵۱۰ هزار نفر در کشور واجد شرایط دریافت اقدام ملی مسکن معرفی شدند گفت: مجتمع‌سازی در کلانشهرها در طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار است.

حمایت دولت از سازندگان دارای صلاحیت در اجرای پروژه‌های بازآفرینی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مراسم افتتاح فاز اول پروژه مسکن محله همت‌آباد اصفهان آن پروژه را الگویی موفق در حوزه بازآفرینی برشمرد و اعلام کرد: زمین ۱۵ هزار متر دیگر در کنار ساختمان‌های جدید تامین شده است.

تاکید وزارت راه و شهرسازی بر شهرسازی ریل پایه

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهتمام این وزارتخانه برای توسعه شهرسازی ریل‌پایه از اتمام طرح سیگنالینگ متروی هشتگرد خبر داد. اسلامی ادامه داد: در مورد مترو پرند نیز در توافقی با شهرداری قرار بر آن شده اقدامی فوری و مشترک انجام شود تا زیرساخت‌های احداث شده و نیمه تمام مانده تکمیل شده و مردم این منطقه نیز از مواهب مترو بهره مند شوند.

امضای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران برای تکمیل فوری متروی پرند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین افتتاح ایستگاه‌های اقدسیه و مرزداران متروی تهران، گفت: وزارت راه و شهرسازی خط مترو به سمت هشتگرد را احداث کرده است، اما امروز قطارها با فاصله زمانی زیاد در این خط حرکت می‌کنند. سیگنالینگ این خط تمام شده و به زودی افتتاح می‌شود، بنابراین ان شاءالله شهرداری و شرکت مترو، زمان حرکت این مسیر را به حداقل نیم ساعت برسانند که مردم عزیز هشتگرد بتوانند از ظرفیت مترو به شکل مطلوب بهره‌مند شوند.

اسلامی ادامه داد: با آقای حناچی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که با یک کار مشترک و فوری خط متروی پرند را تکمیل کنیم تا علاوه بر قطار حومه‌ای که روزانه ۱۳ تا ۱۴ رام به پرند اعزام دارد، بتوانیم با تکمیل و بهره‌برداری از متروی پرند، مردم عزیز پرند را نیز از تعمت مترو بهره‌مند کنیم.

بانک‌ها مکلف به ارایه تسهیلات ساخت مسکن به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سال جاری شدند

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان گفت: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی که ۴۰۰ هزار واحد آن روستایی و ۸۰۰ هزار واحد آن شهری هستند تسهیلات ساخت مسکن را دریافت می‌کنند و بانک‌ها بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی مکلف به پرداخت هستند.

افتتاح حساب حدود ۲۲۵ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در بانک مسکن

عضو هیات مدیره بانک مسکن از افتتاح حساب بیش از ۲۲۴ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آن بانک برای اجرای طرح خبر داد و مبلغ واریز شده به حساب بانک را از آورده متقاضیان معادل ۷ هزار و ۲۵۵ میلیاردتومان عنوان کرد.

شهروندان برای کسب اطلاع از سامانه املاک و اسکان با وزارت راه و شهرسازی تماس بگیرند

وزارت راه و شهرسازی ضمن هشدار در خصوص تبلیغات برخی سایت ها در فضای مجازی در خصوص پاسخگویی به شهروندان برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، تأکید کرد: هیچ مرجعی در خصوص پاسخگویی مورد تایید این وزارتخانه نیست و تمام عواقب متوجه تماس گیرنده خواهد بود.

ارسال آیین‌نامه اجرایی نظامات اداری مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان به هیات وزیران

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از ارسال آیین‌نامه اجرایی نظامات اداری مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان برای بررسی و تصویب به هیات وزیران خبر داد.

اتمام پروژه‌های مسکن مهر بلامعارض تا پایان دولت

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در نشست پیگیری اتمام و تحویل پروژه های مسکن مهر گفت: در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر از مجموع یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد مسکن مهر یک میلیون و ۸۸ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و تنها ۲۶ هزار واحد بلامعارض باقی مانده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا