بورس و بازارمجله خبری

حباب بازار مسکن تشدید شده است

به گزارش ساختمان آنلاین: متوسط قیمت خرید یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در پاییز ۱۳۹۹ به ۲۸.۸ میلیون تومان رسیده که ۶.۶ برابر رقم مشابه در پاییز سال ۱۳۹۵ و ۲.۱ برابر رقم مشابه در پاییز سال قبل است.

در همین بازه زمانی، میانگین بهای اجاره ماهیانه یک مترمربع واحد مسکونی در همین شهر با رسیدن به رقم ۶۲ هزارتومان در پاییز سال جاری، نسبت به پاییز سال ۱۳۹۵ حدود ۲.۸ برابر و نسبت به پاییز سال قبل حدود ۱.۴ برابر شده است.

نسبت خرید به اجاره یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به بالاترین رقم خود طی سال‌های گذشته یعنی ۳۸.۵ در پاییز ۱۳۹۹ رسید که نشانه ‌ای از تشدید حباب در بازار مسکن است.

نسبت مذکور تا قبل از بهار ۱۳۹۹ در محدوده کمتر از ۲۸ قرار داشت که طی سه فصل منتهی به پاییز ۱۳۹۹ روند افزایشی با سرعت بالا داشته است.

یکی از دلایل مهم افزایش این نسبت، افزایش قابل توجه بهای فروش در مقایسه با نرخ رشد اجاره بهاست. با توجه به موارد فوق، حباب مازاد در بازار خرید و فروش واحد مسکونی در استان تهران حدود ۹ میلیون تومان در هر مترمربع براورد می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا