بورس و بازارمجله خبری

بررسی وضعیت بازار مسکن خراسان شمالی

به گزارش ساختمان آنلاین:نژاد صفوی در نشست خبری که هفتم دی ماه در محل این اداره کل برگزار شد، افزود: تعداد واحدهای مسکونی موجود در استان نشان می دهد که برخی از خانوارها دارای دو تا سه باب منزل مسکونی هستند اما تعداد زیادی از خانوارها نیز حتی یک باب واحد مسکونی را ندارند.

وی ادامه داد: در این استان ۴۰ هزار مستاجر وجود دارد که تفاوت تعداد خانوار موجود در این استان با واحدهای مسکونی نشان از آن دارد که ۱۰ تا ۱۵ هزار خانوار در این استان فاقد منزل مسکونی بوده و مستاجر هستند.

نژاد صفوی در ارتباط با طرح اقدام ملی مسکن در این استان اظهارکرد: در راستای اجرای این طرح هشت هزار و ۸۰ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۷۰ نفر واریزی وجه داشته اند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن برای تولید ۲۰ هزار واحد مسکونی با قرارگاه خاتم قرارداد منعقد شده است که زمین برای احداث آن نیز تامین شده و هیچ مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

این مقام مسئول در ارتباط با پروژه های راه سازی در این استان نیز بیان کرد: خراسان شمالی کمتر از یک درصد از سهم کشوری بزرگراه ها را در این منطقه دارد و با به پایان رسیدن محور بجنورد به جنگل گلستان این شاخص افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزء محدود استان هایی است که خط ریلی ندارد، افزود: برای ساخت پروژه راه آهن جوین-اسفراین تفاهم نامه همکاری به امضاء رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ارتباط با راه های روستایی نیز بیان کرد: راه های روستایی خراسان شمالی از لحاظ آسفالت نسبت به سرانه کشوری ۳۰۰ کیلومتر عقب است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا