بورس و بازارمجله خبری

تسلط دلالان بر بازار مسکن شهر جدید پرند

به گزارش ساختمان آنلاین: رکود مطلق پاییزی در حوزه مسکن در پرند به عنوان پایتخت مسکن مهر ایران به طرز عجیبی حال برخی سودجویان و دلالان حوزه مسکن را دگرگون ساخته است.

بررسی‌های میدانی حکایت از ریزش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در پرند، فارغ از قیمت مصالح ساختمانی و نوع سازه و قیمت زمین دارد، به طوری که واحدهای آپارتمان آماده و کلیدنخورده در پرند بین متری سه میلیون الی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود، حال آنکه در نیمه اول سال و به ویژه خرداد و تیرماه قیمت واحدهای مشابه بین سه میلیون و ۵۰۰ هزار الی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.

البته نباید از مقاومت دلالان از کاهش قیمت مسکن در پرند غافل باشیم و در بازاری که مشتری ندارد، فروشنده‌ها نیز در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند.

تحقیقات انجام شده نشان از کاهش ۳۰ الی ۵۰ درصدی خریدوفروش مسکن در پرند دارد، اما میزان معاملات مسکن در این شهر، هنوز هم از رباط کریم، گلستان، نسیم شهر، اسلامشهر و حتی خود تهران بیشتر است.

بسیاری از کارشناسان حوزه مسکن در غرب استان تهران بر این باورند که شاهد تداوم ریزش قیمت مسکن در پرند خواهیم بود و یا نرخ‌های کنونی به مدت چند سال تثبیت می‌شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا