مجلس و ارگان هامجله خبری

جای خالی کارشناسان در بازار مسکن همدان

به گزارش ساختمان آنلاین: حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که در حسینیه تفریجانی های شهر همدان برگزار شد، بابیان اینکه دشمن با تمام توان پای‌کار است تا مردم را ناامید کند؛ افزود: ۱۶ درصد مشکلات مردم ناشی از تحریم و مابقی مشکلات مربوط سوء مدیریت‌ها در کشور است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وقتی دغدغه امروز مردم قیمت مرغ و تخم‌مرغ می‌شود باید بدانیم این اقدام نتیجه کم‌کاری و سوء مدیریت مسئولان است، گفت: ۲۷۰ روز نهاده‌های دامی و روغنی دریکی از بندرها انبار شد و در کف بازار مشکلات بسیاری ایجاد کرد.

وی بابیان اینکه نباید اخبار به سمت سیاه نمایی برود چراکه پروژه‌های کلان کشور نیز که در کنار مشکلات اقتصادی پیگیری شده است؛ افزود: مسئولان باید به‌جای سیاسی‌کاری به مردم خدمت کنند ضمن اینکه مشکلات معیشتی با تکیه‌بر توانمندی داخل حل‌شدنی است.

حجت‌الاسلام فلاحی با تأکید بر اینکه مردم انتظار رفع مشکلات، ثبات بازار و ارائه آمار صحیح اشتغال رادارند، تأکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مشکلات اقتصادی کشور راهکار بیرونی ندارد و باید این مشکلات در داخل حل شود.

وی همچنین با اشاره به تعارض عملکردی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی گفت: مجلس درزمینهٔ توجه به کشاورزان و خرید تضمینی محصولات، اقداماتی را انجام داده و در استان همدان نیز دغدغه‌های کشاورزان پیگیری شده اما آنچه مسلم است اینکه باید امنیت غذایی به‌طور ویژه موردتوجه قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تصویب مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس خبر داد و افزود: دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور مشمول جریمه پلکانی می‌شوند که اثرات محسوسی بر قیمت مسکن خواهد داشت.

حجت‌الاسلام فلاحی با تأکید بر اینکه کاهش ۵۰ درصدی حق بنگاه‌داران از دیگر راهکارهای کاهش قیمت مسکن است، گفت: نظارتی بر قیمت مسکن در همدان نیست و قیمت‌ها به‌صورت کارشناسی ارائه نمی‌شود درحالی‌که در سایر استان‌ها، مسکن بدون قیمت کارشناسی به فروش نمی‌رسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین بابیان اینکه در مسائل حوزه شهری مشکلات زیادی وجود دارد که در حال پیگیری هستیم؛ عنوان کرد: بهتر است آمار اشتغال و بیکاری استان همدان راستی آزمایی شود چراکه در بودجه استانی تأثیرگذار است.

وی با اشاره اینکه مسئولان باید پاسخگوی زمین‌های واگذارشده در شهرک‌های صنعتی باشند گفت: مطالبه مردم سؤال در مورد اعطای تسهیلات اشتغال است و آمار اشتغال باید واقعی ارائه شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا