بورس و بازارمجله خبری

بازار مسکن در کرمان حال خوشی ندارد

 به گزارش ساختمان آنلاین:  “سیدعلی گلسرخی” یک فعال بازار مسکن درباره قیمت مسکن در کرمان اظهار کرد: برای تحلیل بازار مسکن، شهر کرمان را می توان به چهار منطقه بالاشهر، منطقه متوسط، پایین شهر و حاشیه شهر تقسیم کرد که افزایش قیمت مسکن در دو بخش خرید و فروش و استیجاری در این چهار منطقه متفاوت است.

وی افزود: در منطقه متوسط شهری نسبت به سال گذشته حداقل ۱۳۰ درصد افزایش قیمت در بخش خرید و فروش آپارتمان و زمین و همچنین بخش مسکن استیجاری اتفاق افتاده و در حاشیه شهر ۱۰۰ درصد افزایش قیمت مسکن و زمین را شاهد هستیم.

گلسرخی تصریح کرد: در منطقه بالاشهر کرمان ۱۵۰ تا ۱۷۰ درصد افزایش قیمت زمین و مسکن نسبت به سال قبل رخ داده و در پایین شهر ۱۰۰ تا ۱۱۰ رشد قیمت را شاهدیم.

این عضو اتحادیه مشاوران املاک کرمان بیان کرد: در مسکن استیجاری نیز در بالاشهر بیش از دو برابر رشد اتفاق افتاده، در منطقه متوسط شهری حدود ۸۰ درصد و پایین شهر و حاشیه شهر حداقل ۵۰ درصد افزایش رهن و اجاره را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که در برخی مناطق عدد بیش از این است.

وی درباره وضعیت معاملات حوزه مسکن عنوان کرد: بازار مسکن بر مبنای معادله کلی عرضه و تقاضا استوار است که در تمام مناطق شهر کرمان عرضه همیشه کم و تقاضا بیشتر بوده و همین مسئله موجب افزایش روزافزون قیمت هاست و اگر دولت فکری نکند، افزایش قیمت همچنان ادامه دارد که فکر نکنم دولت برنامه ای در این زمینه داشته باشد.

گلسرخی اظهار کرد: در حال حاضر خرید و فروش مسکن و زمین انجام می شود و تقاضا در بازار زیاد و عرضه کم و محدود است.

این فعال بخش مسکن در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دولت تدبیر و امید بعد از انتقاداتی که به مسکن مهرِ دولت قبل از خود داشت، اعلام کرد طرح مسکن اجتماعی را دنبال می کند اما هیچ وقت محقق نشد و جدا از آن هیچ سرمایه گذاری در بازار مسکن صورت نگرفت.

وی افزود: در حال حاضر تقاضا در هر دو بخش خرید و فروش و مسکن استیجاری زیاد و عرضه کم است و در مسکن استیجاری احساس می کنم اگر وضع به همین روال باشد و عرضه ای از ناحیه دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت نگیرد و مسکنی برای متقاضیان این بخش نداشته باشیم، در آینده نه چندان دور در حاشیه شهر کرمان و حاشیه ی حاشیه شهر با یک چادرآباد مواجه خواهیم شد که این اتفاق دور از انتظار نیست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا