بورس و بازارمجله خبری

بررسی بازار مسکن در بهار سال جاری

به گزارش ساختمان آنلاین:  مسعود شفیعی در تشریح روند تخصیص بودجه استان تهران برای سال جاری گفت: با وجود مشکلات اقتصادی به ویژه چالش هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده است تاکنون ۶۰ درصد بودجه استان تهران تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: تخصیص ۶۰ درصدی بودجه استان در سال آخر دولت تاکنون اقدامی ارزشمند است درحالی که بخش عمده این تخصیص نیز به صورت نقدی بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بهای ملک و اجاره بها در پایتخت اشاره کرد و افزود: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی دربهار سال جاری در شهر تهران حدود ۲۵ میلیون و ۵۱۱ هزار تومان بوده که نسبت به فصل قبل، ۲۲.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۰.۴ درصد افزایش داشته است که بیشترین قیمت فروش هر متر مربع زمین با حدود ۵۵ میلیون تومان در منطقه‌ ۳ تهران و کمترین قیمت مربوط به منطقه ۲۰ با قیمت هرمترمربع حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که بیشترین تغییر قیمت زمین نسبت به فصل بهار سال گذشته مربوط به منطقه ۲۱ و کمترین تغییر قیمت مربوط به منطقه‌ ۱۸ تهران است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: متوسط مبلغ اجاره‌ ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه‌ پرداختی برای اجاره‌ یک مترمربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در بهار سال جاری شهر تهران به حدود ۵۶ میلیون تومان رسید که ۹.۸ درصد بیشتر از فصل قبل و ۳۸.۴ درصد بیش از بهار سال گذشته بوده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا