مجلس و ارگان هامجله خبری

ساخت 3000 مسکن محرومین در همدان

به گزارش ساختمان آنلاین:  حسن ظفری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پروژه مسکن محرومین از مهرماه سال گذشته در استان آغاز شده است، افزود: از آغاز این پروژه تاکنون بیش از ۱۱۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای اجرای پروژه مسکن محرومین بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و دولت در نظر گرفته شده است.

ظفری ادامه داد: تاکنون براساس سهمیه منظور شده بیش از ۳۱۵۳ متقاضی شناسایی و ۲۸۰۵ متقاضی به بانک ها معرفی شده است و ۲۵۰۳ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانکهای عامل شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه بیش از ۱۷۷۹ واحد پی کنی شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در ۱۴۸۵ واحد اسکلت و بیش از ۱۳۴۶ واحد اجرای سقف انجام گرفته است.

وی یادآور شد: خوشبختانه با هماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفته در سطح استان شاهد اتمام ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در سطح روستاهای استان قبل از نیمه سال ۱۴۰۰ خواهیم بود.

ظفری با بیان اینکه براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا وجود دارد، تصریح کرد: در این واحدها بیش از ۱۹۹ هزار خانوار زندگی می کنند.

وی گفت: با توجه به تایید و تصویب طرح ویژه مسکن روستایی از سال ۸۴ مبنی بر بهسازی و نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستاهای کشور با استفاده از تسهیلات یارانه ای و آورده متقاضیان تاکنون از ابتدای شروع این برنامه بیش از ۱۴۸ هزار سهمیه به استان اختصاص پیدا کرده و براساس این سهمیه بیش از ۱۴۰ هزار متقاضی شناسایی، تشکیل پرونده، معرفی به دفاتر نظام فنی روستایی و بانک های عامل انجام شده است‌.

این مقام مسئول افزود: بیش از ۱۲۲ هزار متقاضی موفق به عقد قرارداد و شروع به ساخت واحد مسکونی در سطح روستاهای استان کرده است که خوشبختانه بیش از ۱۱۰ هزار واحد موفق به اخذ پایانکار شده اند.

وی با بیان اینکه شاخص نوسازی و بهسازی مسکن در سطح روستاهای کشور ۴۸ درصد است، اظهار کرد: این شاخص در سطح استان به ۶۶ درصد رسیده است که براساس برنامه ریزی و هدف گذاری های ملی تا افق ۱۴۰۴ باید این شاخص به ۷۰ درصد برسد.

ظفری با اشاره به پروژه مسکن ملی در این استان، گفت: در مرحله اول و دوم ۱۰ هزار و ۳۱۱ همدانی در سامانه تم (تامین مسکن ملی) ثبت نام کردند که براساس پایش بیش از ۶۲۴۵ متقاضی حائز شرایط تشخیص داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۹۹۷ متقاضی مبادرت به تشکیل و تکمیل پرونده کردند که از این تعداد ۹۲۱ متقاضی افتتاح حساب کرده و ۶۲۲ متقاضی واریز وجه داشته اند.

این مقام مسئول بیان کرد: واریز وجه ۶۱۰ متقاضی براساس رقم اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی بوده و ۱۲ نفر کمتر از این میزان بوده است.

وی تصریح کرد: از ۶۱۰ متقاضی نهایی شده طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به ۵۷۴ متقاضی تخصیص پروژه داده شده است و حدود ۳۶ متقاضی به علت کمبود زمین در انتظار تخصیص قرار دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا