راه و شهرسازیمجله خبری

مشکل اردکانی‌ها در حوزه مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  حجت الاسلام سیدمحمدحسینی پور در نشست بررسی راهکارهای حل معضل گرانی و کمبود مسکن شهر اردکان اضافه کرد: این موضوع خوشایند دلالان و سودجویان است و اگر چاره‌ای اندیشیده نشود خطر تغییر کاربری باغ‌ها را تهدید می کند.

وی بدون اشاره به قیمت هر مترمربع زمین و مسکن، تعداد واحدهای مسکونی و زمین مورد نیاز افزود: تهیه مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان است باید گفت، خرید خانه برای جوان‌هایی که می‌خواهند زندگی مشترک خود را آغاز کنند سخت است و متولیان امر نباید از هیچ کوششی دریغ کنند.

همچنین شهردار اردکان کمبود و افزایش قیمت مسکن را یکی از مشکلات شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: مسکن به‌عنوان یکی از اولویت‌های این شهر در سفر نایب ‌رییس دوم مجلس به همراه چند تن از معاونان وزیران طرح می شود.

«مصطفی پوردهقان اردکان» اظهار کرد: افزایش جمعیت به همراه مهاجرت‌های مرتبط با کار در واحدهای تولیدی و صنعتی سبب افزایش تقاضای مسکن است و با توجه به محدودیت زمین و مسکن، فزایش قیمت‌ ها را در پی داشت.

شهردار اردکان بهترین راهکار رفع کمبود و گرانی مسکن را الحاق اراضی مسکونی موجود به محدوده شهری دانست و در این نشست زمین‌هایی که در محدوده حریم شهر قرار دارد شناسایی شود و اراضی با قابلیت الحاق به محدوده شهری مورد بررسی قرار گرفت.

چندی قبل در گزارشی تعداد کارگران دیگر شهرها که در واحدهای تولیدی و صنعتی اردکان مشغول کار هستند، ۱۸ هزار نفر اعلام شد.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا