بورس و بازارمجله خبری

قیمت مسکن در مناطق ارزان قیمت تهران

به گزارش ساختمان آنلاین: کمترین قیمت مسکن در بین مناطق شهر تهران به منطقه ۱۸ تعلق دارد که طبق معاملات دی ماه ۱۳۹۹ نرخ هر متر خانه در این منطقه ۱۲ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان بوده است که رشد ۸۶ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال گذشته نشان می دهد. دی ماه امسال ۱۰۸ فقره خرید و فروش در این منطقه انجام شده که ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

رتبه دوم ارزان ترین قیمت در بین مناطق شهر تهران به منطقه ۲۰ تعلق دارد. در حا ل حاضر میانگین قیمت هر متر مسکن در این منطقه ۱۲ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان است که در مقایسه با دی ماه سال قبل ۷۱ درصد افزایش یافته است. ماه گذشته ۶۶ فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در این منطقه منعقد شده که افت ۶۵ درصدی را نسبت به دی ماه پارسال نشان می دهد.

قیمت مسکن در منطقه ۱۹ یک رتبه بالاتر از دو منطقه مذکور قرار دارد. نرخ هر متر خانه در این منطقه ۱۳ میلیون و ۴۸ هزار تومان است که ۶۲ درصد رشد را نسبت به سال گذشته به ثبت رسانده. دی ماه امسال فقط ۲۷ فقره معامله مسکن در منطقه ۱۹ انجام شده که کاهش ۶۶ درصدی را نسبت به دی ماه سال گذشته نشان می دهد.

نرخ هر متر مسکن در منطقه ۱۵ بالغ بر ۱۳ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان است. این محدوده مقام چهارم را در بین ارزان ترین مناطق تهران دارد که رشد قیمت ۷۱ درصد را نسبت به دی ماه ۱۳۹۸ نشان می دهد. ماه گذشته ۱۹۲ فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۵ به ثبت رسیده که در مقایسه با دی ماه پارسال ۶۳ درصد کاهش یافته است. منطقه ۱۵ معمولا جزو مناطق پرمعامله شهر تهران محسوب می شود که دی ماه ۱۳۹۹ نیز از نظر تعداد معاملات رتبه هفتم را در شهر تهران داشت.

قیمت مسکن در منطقه ۱۶ بالغ بر ۱۳ میلیون و ۸۴۱ هزار تومان است که پنجمین منطقه ارزان قیمت پایتخت محسوب می شود و البته این منطقه هم در دی ماه امسال ۷۷ درصد نسبت به دی ماه پارسال رشد قیمت داشته است. ماه گذشته ۸۱ فقره معامله مسکن در منطقه ۱۶ انجام شده که از کاهش ۵۷ درصد نسبت به دی ماه سال قبل حکایت دارد.

همچنین در منطقه ۱۷ قیمت هر متر خانه به طور متوسط ۱۳ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان است که افزایش ۹۱ درصد را نسبت به دی ماه سال گذشته به ثبت رسانده. ماه گذشته ۱۰۸ فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در این منطقه به ثبت رسیده که از کاهش ۴۹ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می دهد.

با وجود آنکه قیمت مسکن در مناطق مذکور چندان بالا نیست، بجز منطقه ۱۵ دیگر مناطق ذکر شده در بین ۱۰ منطقه پرمعامله شهر تهران قرار ندارند. این نمایه گویای آن است که تقاضای مصرفی در پایتخت از توان کافی برای خرید برخوردار نیست و عمده معاملات در مناطق متوسط و گران قیمت انجام می شود؛ چرا که سود سفته بازی و سرمایه گذاری در آن مناطق بهتر است.

در حال حاضر شش منطقه ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴ و ۷ به ترتیب بیشترین تعداد معاملات مسکن را در شهر تهران به خود اختصاص می دهند. منطقه یک نیز رتبه نهم را از این نظر در بین مناق ۲۲ گانه شهر تهران در اختیار دارد. به طور کلی در ۱۰ منطقه شهر تهران به ترتیب فراوانی شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴، ۷، ۱۵، ۸، ۱ و ۱۱ بالغ بر ۶۸ درصد معاملات انجام می شود و در سایر مناطق تنها ۳۲ درصد قراردادهای خرید و فروش منعقد می شود.

قیمت مسکن در تهران متری ۲۷.۴ میلیون تومان

بنابراین گزارش، دی امسال متوسط قیمت هر متر مسکن در شهر تهران ۲۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۸ و ۹۸.۳ افزایش دارد. طبق اعلام بانک مرکزی همچنین تعداد معاملات انجام شده در دی ماه سال ۱۳۹۹ معادل ۳.۵ هزار فقره بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۷.۱ درصد کاهش و در مقایسه با ماه قبل ۳۷.۶ افزایش را نشان می‌دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا