بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

قیمت خانه در انگلیس رکورد زد!

به گزارش ساختمان آنلاین:   به نقل از گاردین، برخلاف انتظارات قبلی قیمت مسکن در دومین اقتصاد بزرگ اروپا روندی صعودی داشته است تا جایی در ماه اکتبر متوسط قیمت مسکن در این کشور با ۱.۹ درصد افزایش (معادل ۴۴۰۰ پوند) نسبت به ماه قبل به ۲۵۰ هزار و ۳۱۱ پوند رسید که بالاترین رشد ثبت شده در طول تاریخ معاصر این کشور محسوب می شود. قیمت مسکن در انگلیس از ابتدای امسال تاکنون ۹.۸ درصد بیشتر شده است.

علاوه بر مسکن، قیمت ها در سایر بخش ها نیز بیشتر شده اند تا جایی که نرخ تورم سالانه این کشور تا پایان ماه سپتامبر با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۳.۶ درصد رسیده است که این نرخ تورم، بالاترین نرخ تورم انگلیس در طول ۹ سال اخیر محسوب می‌شود.

راسل گالی- مدیر موسسه هالیفاکس در همین رابطه گفت: کمبود عرضه مسکن کماکان بزرگ ترین عامل موثر بر روند قیمتی این بخش در اینده خواهد بود و به نظر می رسد تا سال آینده شاهد افزایش بیشتر قیمت ها خواهیم بود.

در نتیجه شیوع کرونا و اخلال جدی در روند تجارت و بازرگانی، برخی از سرمایه گذاران انگلیسی ترجیح داده اند دارایی های خود را روانه مقاصد امن تری نظیر طلا و مسکن کنند. لندن کماکان گران ترین منطقه از نظر قیمت خانه در انگلیس محسوب می شود در حالی که مناطق شمالی کشور به نسبت ارزان تر هستند.

جرمی لیف- یک معامله گر مسکن در شمال لندن گفت: تقاضا برای تمامی خانه ها بیشتر شده اما مسکن های نوساز بیش از سایر خانه ها مورد علاقه خریداران بوده است. با وجود این تقاضای نیرومند شاهد بوده ایم  که عرضه در مقایسه با ماه های قبل کمتر شده است. آینده بازار مسکن خیلی به این بستگی خواهد داشت که پیامدهای کرونا روی بخش های مختلف تا چه زمانی ادامه داشته باشد بنابراین با شواهد فعلی نمی توان برآورد دقیقی از ماه های آینده داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا