راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

جریان‌های سیاسی ۲۰ نفر را برای ریاست بنیاد مسکن پیشنهاد دادند

به گزارش ساختمان آنلاین:  حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در مراسم معارفه اکبر نیکزاد ثمرین، رئیس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به انسان نیست، گفت: اخیراً فردی خارج از مجموعه بنیاد مسکن با من تماس گرفت و گفت: مرحوم تابش رئیس پیشین بنیاد را در خواب دیدم که به من می‌گفت به راحتی عبور کردم. چون می‌گفتند این فرد به مردم خدمت می کرده است که نشان می‌دهد خدمت به مردم چقدر ارزشمند است.

وی افزود: بر اساس قانون، شورای مرکزی بنیاد مسکن باید رئیس جدید را پس از درگذشت رئیس فقید این بنیاد مرحوم تابش انتخاب می‌کرد که فرایند زمان بری بود. لذا آقای مهدیان به صورت موقت سرپرست بنیاد تعیین شد تا مراحل گزینش ریاست بنیاد تعیین شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن ادامه داد: خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و ایشان از من پرسیدند که برای ریاست بنیاد قرار است چه کار کنید؟ من به ایشان عرض کردم نظر من انتخاب رئیس از داخل مجموعه است. ایشان هم استقبال کردند.

حجت الاسلام روحانی نژاد افزود: در تمام مدتی که آقای مهدیان سرپرست بنیاد مسکن بود فعالیت‌های بنیاد متوقف نشد و به سرعت انجام گرفت و حتی مدیران استانی بنیاد می‌گفتند در این مدت به خاطر خدماتی که مرحوم تابش ارائه کرده بود، فعالیت‌ها سرعت گرفت.

رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره فرایند انتخاب رئیس این بنیاد گفت: قانون که بر اساس فرمان حضرت امام است روند انتخاب رئیس بنیاد را مشخص کرده که بر این اساس ما اسامی چند واجد شرایط را به آقای رئیسی، رئیس جمهور ارائه کردیم که ایشان با پیشنهاد ما مبنی بر انتخاب آقای نیکزاد موافقت کرد و از بیت رهبر معظم انقلاب نیز کسب تکلیف کردیم و ایشان هم موافق بودند. لذا شورای مرکزی شامل بنده به عنوان نماینده ولی فقیه، وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت و آقایان سعیدی کیا و شاملو در حکمی آقای تابش را به عنوان رئیس شورا برگزیدیم.

حجت الاسلام روحانی نژاد یادآور شد: در همین مدت جریان‌های سیاسی در سطوح مختلف از دولت و مجلس بیش از ۲۰ نفر را برای این سمت به ما پیشنهاد دادند. شهید بهشتی می‌گفت ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت. ما هم بنا را بر همین گذاشتیم که این دوستان که معرفی شده اند همگی شیفته خدمتند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم که به دلیل طولانی بودن دوران ریاست مرحوم تابش در بنیاد مسکن لازم است تا تغییراتی در مدیریت رخ دهد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن ادامه داد: بر این اعتقادم که رئیس جدید بنیاد مسکن شرایط ولایی بودن و انقلابی بودن و جهادی بودن را باید دارا باشد چرا که این بنیاد متعلق به ولایت فقیه است و یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای مجموعه بنیاد مسکن به حساب می‌آید.

روحانی نژاد گفت: همچنین رئیس بنیاد باید پاکدست باشد تا هر جا کارمند یا مدیری خطا کرد ابتدا او را نصیحت کرده و اگر تکرار شد بلادرنگ او را اخراج کند.

رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن شرط دیگر مدیریت بنیاد را، جهادی عمل کردن و خستگی ناپذیر بودن وی دانست و افزود: باید بدانیم که بنیاد مسکن اداره نیست بلکه یک نهاد انقلابی است. من سالهاست که آقای نیکزاد را می‌شناسم. یک بار در یکی از استان‌ها که ایشان رئیس بنیاد مسکن بود از همکاران پرسیدم آقای نیکزاد شب‌ها با خودروهای خود کجا می‌رود. همکاران گفتند وی شب‌ها در کنار مصالح ساختمانی می‌خوابد چون معتقد است این مصالح بیت المال است و نباید برای آنها اتفاقی رخ دهد.

وی به وظایف بنیاد اشاره کرد و گفت: بازسازی و بهسازی خانه‌های روستایی، شهرهای کوچک، سند دار کردن خانه‌های مردم، کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان، از مهمترین اقدامات بنیاد است ولی فراموش نباید بکنیم که اصلی ترین کار بنیاد مسکن، بازگرداند امید به خانواده‌ها است.

روحانی نژاد یادآور شد: رئیس بنیاد مسکن باید برای ایجاد تعامل با دستگاه‌های همتراز یا بالاتر وقت بگذارد تا خدمات بنیاد را تبیین کند. من این شایستگی را در آقای نیکزاد می بینم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا