راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

تغییر در شرایط ثبت‌نام انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی

به گزارش ساختمان آنلاین:  دفتر توسعه مهندسی ساختمان در ابلاغیه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور، از لغو شرط استعفا در زمان ثبت‌نام برای اعضای شاغل در دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، خبر داد.

همچنین، طبق بخشنامه دفتر توسعه مهندسی ساختمان، با موافقت معاونت مسکن و ساختمان، اعضای مشمول بخشنامه اعلام مصادیق تبصره 3 بخش پ ماده 59 آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی که پیش از این موظف بودند در زمان ثبت‌نام برای انتخابات هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها، از سمت‌های خود استعفا دهند، می‌توانند با ارایه تعهدنامه رسمی محضری در انتخابات، ثبت‌نام کنند.

طبق تبصره 3 بند پ ماده 59 آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، به منظور رفع تعارض منافع و تسهیل رقابت سالم و اجتناب از اختلال در انجام وظایف تصدی همزمان کارکنان دستگاه‌های نظارتی یا اجرایی مرتبط با موضوع قانون، مجاز نیست.

بنا بر اعلام علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان، در سال 97 و با بخشنامه وزیر وقت راه و شهرسازی، اسامی 13 نهاد و دستگاه اجرایی به عنوان مصادیق این بند اعلام شد که در ابتدای خردادماه سالجاری و با موافقت مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، تعداد دستگاه‌های مشمول به 8 دستگاه کاهش یافت.

طبق نظام‌نامه انتخابات نهمین دوره هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی، افرادی که در 8 نهاد و دستگاه ذکر شده در بخشنامه مذکور شاغل بوده یا رابطه استخدامی دارند، در زمان ثبت‌نام مکلف به استعفا از دستگاه متبوع خود بودند.

به گفته مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با بخشنامه اخیر، تعهد به ارایه موافقت دستگاه با استعفای این افراد تا 72 ساعت بعد از اعلام نهایی نتایج انتخابات، جایگزین استعفای این افراد شده است. این گونه افراد باید از تاریخ پایان ثبت نام انتخابات تا یکروز پس از روز انتخابات، با اخذ مرخصی، از حضور در محل کار خودداری کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا