راه و شهرسازیمجله خبری

عجله معنادار برگزاری انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی

به گزارش ساختمان آنلاین:  وزیر سابق راه و شهرسازی در دوره حضورش با اسم رمز “تعارض منافع” اقدامات متعددی را برای پاکسازی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور در راستای تامین منافع عده‌ای انجام داد. کشمکش‌های متعدد و پیاپی با رئیس‌ وقت شورای مرکزی نظام مهندسی کشور که همزمان عضو کمیسیون عمران مجلس بود تنها نمونه‌ای از اتفاقات دوره حضور آخوندی تا قبل از استعفا بود. در بازی وزیر سابق راه و شهرسازی، معاون وقت وی (مسکن و ساختمان) نقش ویژه‌ای را برعهده داشت.

یکی از حواشی که آخوندی برای ماه‌ها سازمان‌های نظام مهندسی را با آن درگیر کرد لغو دریافت 5 درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر بود. اقدامی که واکنش‌های بعضا تند فرج‌الله رجبی رئیس سابق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان را به‌همراه داشت.

وی 27 دیماه 97 گفته بود: وزیر محترم نامه دادند که  5 درصد از مهندسان ناظر دریافت نشود که در تقابل با ماده 37 است. با نامه آخوندی درگیری پیش می‌آید. این موضوع جزو مسائل  سازمان نظام مهندسی است و ما تصمیم می‌گیریم 5 درصد را بگیریم یا نگیریم.

وی با تاکید بر این‌که نباید ظرفیت‌های فکری را معطوف به مسائلی کنیم که در قانون به آن پرداخته شده است، اظهار کرد:‌ دو اتفاق برای سازمان نظام مهندسی روی داده است؛‌یکی این‌که توجه وزارت راه و شهرسازی معطوف به مسائل سطح نازل شده است و دوم این‌که در نظام‌ مهندسی اعتماد به نفس را از دست داده‌ایم و از ظرفیت‌های قانونی استفاده نمی‌کردیم.

وی با طرح این سئوال آیا در نظام فنی و اجرایی کشور به مسائل حاشیه‌ای پرداخته می‌شود، گفت: قانون اجازه داده و دوباره دریافت 5 درصد را در هیئت‌ مدیره‌ها تصویب می‌کنند، اما ما نباید با همدیگر لج و لجبازی کنیم.

به گزارش تسنیم، درگیری رئیس وقت شورای مرکزی نظام مهندسی با وزیر وقت در نهایت به قیمت تعلیق پروانه اشتغال فرج‌الله رجبی تمام شد. بر این اساس آخوندی طی نامه‌ای به معاون وقت خود حامد مظاهریان دستور پروانه اشتغال به کار مهندسی رجبی به مدت یکسال تعلیق شد. این یعنی محروم کردن رجبی برای حضور در انتخابات سازمان نظام مهندسی آنهم چند روز مانده به برگزاری انتخابات!

… در حالی حدود 3 سه سال از این اتفاقات می‌گذرد و وزیر راه و شهرسازی خانه‌نشین شده و معاون وی نیز فعلا در شهرداری تهران مشغول است خبر می‌رسد انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار است با دو ماه تعجیل مردادماه امسال برگزار شود. برگزاری انتخابات پیش از موعد مقرر شائبه‌هایی را به‌وجود آورده که شاید بارزترین آنها تداوم نحله فکری وزیر مستعفی در سازمان نظام مهندسی ساختمان برای پیشبرد برخی اهداف شخصی باشد.

نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نطام مهندسی ساختمان استان‌ها طبق روال هر سال بایستی مهرماه انجام شود و گفته می‌شود علی نیکزاد عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تماس با وزیر راه و شهرسازی نسبت برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید کرده است. در این بین باید دید عکس‌العمل احمد خرم، رئیس شواری مرکزی و معاون مسکن و ساختمان وزیر راه به تلاش برای برگزاری زودهنگام انتخابات چیست؟

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا