راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

افزایش شتاب‌نگارهای زلزله در پایتخت

به گزارش ساختمان آنلاین:  رضا کرمی محمدی از نهایی شدن خرید هشت دستگاه لرزه‌نگار جدید در سال جاری خبر داد و گفت: تاییدیه از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده و پس از گذراندن مراحل اداری، هشت دستگاه جدید وارد کشور می‌شود. پیش از این ۲۶ دستگاه شتاب‌نگار برای سامانه هشدار سریع زمین‌لرزه تهیه و نصب شده بود که با هشت دستگاه جدید، مجموع تعداد به ۳۴ مورد می‌رسد.

وی از کمبود حدود ۲۰۰ پایگاه مدیریت بحران در شهر تهران نیز خبر داد و گفت: از یک دهه گذشته تاکنون بودجه چندانی برای احداث پایگاه‌های جدید در نظر گرفته نشده و رفع این مشکل با کندی پیش رفته است. امسال نیز قرار است چهار مورد به پایگاه‌های مدیریت بحران افزوده شود، ولی تا رسیدن به نقطه ایده‌آل یعنی ۳۵۰ سوله مدیریت بحران هنوز فاصله داریم.

کرمی‌محمدی درباره پدیده فرونشست که در هفته‌های اخیر در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است نیز توضیح داد: فرونشست آرام و پیش‌رونده در حال وقوع است و می‌توانم بگویم مجموع نهادهای مسوول تاکنون هیچ اقدام موثری که بتواند جلوی فرونشست را بگیرد، انجام نداده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آثار فرونشست در درازمدت بروز پیدا می‌کند. البته برای سازه‌ها مشکل فرونشست دردسرساز است، اما چندان خطرساز نیست؛ چراکه اگر تغییراتی در سازه‌ها ایجاد شود مشاهده و اصلاح خواهد شد. به عبارتی آسیب فرونشست در سازه‌ها تدریجی است و می‌توان آن را مشاهده کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در عین حال گفت: خطر اصلی مربوط به محیط زیست تهران است که در درازمدت تحت تاثیر پدیده فرونشست تهران به بیابان تبدیل خواهد شد و اکنون دشت‌های جنوب‌غربی پایتخت به‌شدت تحت تاثیر فرونشست است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا