بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

استخرهای غیر مجاز چالش ساخت و سازهای اطراف تهران

به گزارش ساختمان آنلاین: دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان‎ تهران در روز دوشنبه 19 مهرماه 1400 در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. احمد صادقی رئیس شورای شهرستان تهران با بیان اینکه اولین جلسه مقدمه برنامه ریزی های آینده خواهد بود، گفت: باید کمیسیون‎های شورای شهرستان مشخص شوند و از این پس دستور کار جلسات آتی را کمیسیون‎های مختلف شورای شهرستان مشخص می‎کنند.

او در ادامه به سند توسعه شهرستان تهران اشاره کرد و گفت: سند توسعه شهرستان تهران در سایت استانداری قرار دارد که با یک مدل علمی، فرصت‎ها و تهدید‎ها و نقاط ضعف و قدرت شهرستان تهران را بررسی کرده است.

در ادامه اعضای شورای شهرستان تهران به ارائه گزارش‎های خود از سه بخش مرکزی، کن و آفتاب ارائه کردند.

بر اساس این گزارش از جمله موضوعات مطرح شده وضعیت بازار-باغ بود با وجودی که شهرداری با رویکرد حفظ جوانان در روستا، بازار_باغ را برای عرضه مستقیم محصولات ترویج کرده است ، ظاهرا کار از دست مردم خارج شده و شهرداری متصدی همه امور شده است.

موضوع دیگر دعوای بین اداره کل و حریم مناطق بود. اعضا گلایه داشتند که برای نمونه زمانی از دیدگاه منطقه، ساخت استخر غیر مجاز بود اما از نظر اداره کل مجاز بود.

همچنین اعضا خاطرنشان کردند که بخش آفتاب تنها بخش تهران است که امکان توسعه دارد و لذا همه روی آن تمرکز کرده‌اند. ولی نیازهای بخش کن و بخش مرکزی کاملا متفاوت است. و این درحالیست که برخورد مدیران اجرایی با بخش ها خلاف قانون است.

یکی دیگر از اعضا متذکر شد که در روستاهای اطراف حرم امام خمینی، مسئولین حرم به ساکنین اجازه ساخت و ساز نمی‌دهند. همچنین این روستاهای فقیرنشین موظف شده‎اند که حقوق کارمندان فرمانداری را هم بپردازند.

سپس احمد صادقی با استماع این سخنان اظهار داشت: هرجا که شورا نداشته باشد اختیارات آن با فرمانداری است و لذا فرمانداری ترجیح می‎دهد، شورا شکل نگیرد یا منحل شود تا فرمانداری بر درآمد و منابع آن دست بگذارد.

او افزود: باید مشکلات را با جلسات متمادی جهت هماهنگی با فرمانداری و شهرداری‎های مناطق حل کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا