مجلس و ارگان هامجله خبری

بررسی هزینه ساخت مسکن ملی در قزوین

به گزارش ساختمان آنلاین: ابراهیم مبارک‌قدم در آخرین جلسه شورای تأمین مسکن استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم (ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد، با اشاره به تسریع روند اجرای طرح ملی مسکن از ابتدای دی‌ماه در استان اظهار داشت: هزینه ساخت هر متر مربع مسکن ملی در قزوین حدود سه میلیون تومان است و در این خصوص پیشنهاد چهار شرکت منتخب برای تعیین قیمت نهایی ارزیابی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چهار شرکت منتخب پیمانکار قیمت خود برای ساخت هر متر مربع مسکن ملی را بین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان در نظر گرفته‌اند که با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی مانند مالیات بر ارزش افزوده، حیاط و محوطه‌سازی این قیمت متر مربعی حدود سه میلیون تومان خواهد بود.

مبارک‌قدم با اشاره به روند پیشرفت طرح ملی مسکن در استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر عملیات خاک‌برداری ساخت ۱۶۴ واحد مسکن ملی توسط ۲ شرکت پیمانکار انجام شده و همچنین فونداسیون (پی) ۳۶ واحد مسکن ملی در استان به اتمام رسیده و قطعات این فونداسیون‌ها آرماتوربندی شده‌اند.

دستگاه‌ها برای خانه‌دار کردن کارمندان خود وارد طرح ملی مسکن شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن ملی میان وزارت متبوع خود با وزرات کشور، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه‌ها کارکنان و کارمندان این دستگاه‌ها می‌توانند صاحب مسکن ملی شوند؛ اما در حال حاضر به جز آموزش و پرورش بقیه دستگاه‌های اجرایی برای خانه‌دار کردن کارمندان خود پا پیش نگذاشته‌اند.

مبارک‌قدم افزود: اگر دستگاه‌های یادشده به طرح ملی مسکن وارد می‌شوند، می‌توانند از موهبت زمین رایگان دولتی و تغییر کاربری آن برای احداث مسکن ملی برای کارکنان بدون مسکن خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از افراد متقاضی برای تخصیص مسکن هنوز واریز وجه نداشته‌اند، کارمندان و کارکنان دستگاه‌ها می‌توانند با واریز وجه در اولویت تخصیص واحدهای مسکونی ملی قرار بگیرند که قطعاً کیفیت ساخت و احداث آنها نسبت به واحدهای مسکن موجود در استان کیفیت بالا و قابل قبولی خواهد بود.

لزوم توجه بیشتر به مسکن محرومان و معلولان

مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم در این جلسه با تاکید بر لزوم تسریع روند انعقاد قرارداد با پیمانکاران مسکن ملی در استان عنوان کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۲۴ واحد مسکن ملی برای خانه‌دار شدن معلولان اختصاص یافته، این واحدهای مسکونی باید با قیمت ساخت کمتری در اختیار معلولان قرار گیرند.

علیرضا وارثی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به ساخت مسکن محرومان و معلولان در استان اضافه کرد: با وجود اینکه اختصاص بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های معلول کار بزرگی است، اما خانواده‌های معلول و محروم دیگری مهم هستند که می‌توانند در صورت موافقت دولت به طرح ملی مسکن ملحق شوند.

وی ادامه داد: روند اجرای طرح ملی مسکن برای محرومان و معلولان به زودی آغاز خواهد شد و امیدواریم بانک‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول حداکثر همکاری را با معلولان متقاضی مسکن ملی برای اعطای تسهیلات بانکی داشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا