مجلس و ارگان هامجله خبری

جزئیات ساخت مسکن ملی در سمنان

به گزارش ساختمان آنلاین:   اسماعیل غنیان در ادامه گفت: آورده اولیه برای متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن ۴۰۰ میلیون ریال است و متقاضیان تا پایان دی ماه فرصت پرداخت دارند.

وی ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن افرادی هستند که فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

وی بیان کرد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن‌ از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر، بیشتر متقاضیان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد.

غنیان تصریح کرد: امید است با اجرای طرح اقدام ملی مسکن بخشی از مشکلات جامعه کارگری در بخش مسکن رفع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: طرح اقدام ملی مسکن مربوط به دهک‌های سه تا پنج است و برای تخصیص زمین وجه گرفته نمی‌شود و در این طرح ۴۰ درصد قیمت تمام شده ساخت خانه تسهیلات است و ۶۰ درصد قیمت تمام شده خانه طی ساخت باید به وسیله متقاضی پرداخت شود.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی شد و اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است.

۴۰ درصد متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن را کارگران تشکیل می‌دهند و دولت در تلاش برای تسهیل در خانه‌دار شدن این قشر است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا