راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

امید فرهنگیان به ساخت مسکن، ناامید شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  ساخت مسکن ملی فرهنگیان در سال ۹۸ طبق تفاهم‌نامه‌ای در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت که در این طرح بیش از چهار هزار فرهنگی استان ثبت‌نام کردند.

توقف و روند کند اجرای این طرح بارها مورد اعتراض فرهنگیان قرارگرفته است و موجب شد مسئولان چهارمحال و بختیاری به‌منظور رفع مشکلات پیش روی پروژه، موضوع مسکن فرهنگیان را در جلسات متعدد استانی در دستور کار قرار دهند.

اما برگزاری این جلسات هم گره کور تأمین زمین برای ساخت مسکن فرهنگیان را باز نکرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در اسفندماه سال گذشته در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه باید طرح مسکن فرهنگیان اولویت کار دستگاه‌های ذی‌ربط باشد، دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرده بود که برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن اراضی مازاد را شناسایی و آن‌ها را واگذار کنند.

امیدی که ناامید شد/مسکن فرهنگیان چهارمحال و بختیاری به کجا رسید؟

محسن تاجی فرهنگی اهل چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک سال از ثبت نام مسکن فرهنگیان می‌گذرد، اظهار کرد: در این مدت پیگیری‌های متعددی انجام داده‌ایم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان علت اجرایی نشدن این طرح را کمبود زمین عنوان می‌کنند، گفت: در این مدت قیمت مسکن در استان رشد زیادی را داشته که این مسئله امید خانه دار شدن را در بین فرهنگیان از بین برده است.

فرهنگی چهارمحال و بختیاری با گلایه از طولانی شدن فرآیند اجرای طرح مسکن فرهنگیان، اظهار کرد: پیش از ثبت نام باید همه جوانب طرح توسط مسئولان سنجیده می‌شد تا فرهنگیان با این مشکل رو به رو نشوند.

کمبود زمین علت اجرایی نشدن پروژه مسکن فرهنگیان

مدیر کل آموزش و پرورش اظهار کرد: در شهرهای «فارسان»، «سامان» و «بروجن» با همکاری اداره کل راه و شهرسازی پروژه مسکن فرهنگیان با طرح اقدام ملی مسکن ادغام شده است.

فرحناز قائدامینی با اشاره به اینکه در این شهرها عملیات ساخت و ساز آغاز شده است، عنوان کرد: در برخی از مناطق با کمبود زمین مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های انجام گرفته با آماده شدن منطقه ۴۰ «منظریه» مسکن فرهنگیان در مرکز استان کلنگ زنی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه در برخی از مناطق استان کمبود زمین وجود دارد، گفت: در این مناطق پروژه مسکن فرهنگیان به شهرهای دیگر منتقل می‌شود.

قائدامینی با بیان اینکه بیش از چهار هزار نفر در مسکن فرهنگیان ثبت نام کردند، افزود: تعدادی از فرهنگیان به دلیل نداشتن شرایط لازم از این طرح حذف شدند.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه برای خانه‌دار شدن دو هزار و ۸۰۰ نفر از فرهنگیان چهارمحال و بختیاری صورت پذیرفته است.

آموزش و پرورش زمین مازاد خود را برای مسکن فرهنگیان اختصاص دهد

این درحالی است که معاون مسکن و بازآفرینی شهری، اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از کمبود زمین در شهرکرد خبر می‌دهد.

ابراهیم علی رضایی با بیان اینکه مشکل ۳۷۰ واحد مسکن فرهنگیان در استان حل شده است، اظهار کرد: این واحدها در ۱۶ شهر قرار دارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن فرهنگیان اختصاص دهد، عنوان کرد: تاکنون هیچ زمینی از این اداره برای اجرای پروژه اختصاص داده نشده است.

منطقه ۴۰ «منظریه» آماده واگذاری می‌شود

معاون مسکن و بازآفرینی شهری، راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این اداره امکان واگذاری زمین برای ساخت مسکن تمامی فرهنگیان را در استان ندارد، گفت: منطقه ۴۰ «منظریه» در حال آماده سازی است و تعداد محدودی از این منطقه به فرهنگیان اختصاص داده می‌شود.

بنابراین گزارش مشخص می‌شود که مشکل مسکن فرهنگیان با وجود برگزاری جلسات متعدد به طور کامل حل نشده و نیازمند هماهنگی بیشتر دستگاه‌های ذی ربط برای واگذاری زمین به پروژه مسکن فرهنگیان است.

به نظر می‌رسد اگر دستگاه‌های دولتی و متولی امر زمین‌های مازاد خود را شناسایی و برای ساخت مسکن ملی واگذار کنند این مشکل به سهولت قابل حل است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا