راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

احداث مسکن صرفا توسط مجری ذی‌صلاح

به گزارش ساختمان آنلاین: شهاب سعادت نژاد رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران در حاشیه مراسم معرفی نحوه صدور شناسانه فنی ملکی ساختمان برای سازندگان و فعالان ساخت و ساز درباره امضای تفاهم نامه صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و الزامی شدن استفاده از مجری ذی صلاح در کلیه ساخت و سازهای تهران از ابتدای اسفند اظهار داشت: مجری ذی صلاح بر اساس قانون افرادی هستند که اگر دارای مدارک دانشگاهی هستند، باید پروانه مهندسی از نظام مهندسی ساختمان یا وزارت راه و شهرسازی دریافت کرده و اگر پایین‌تر از مدارج دانشگاهی دارند، باید از وزارت کار مجوز فعالیت در بخش ساختمان دریافت کرده باشند.

وی تأکید کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده از ۱ اسفند در تمام ساخت و سازهای گروه ج و د تهران از افراد دارای صلاحیت استفاده شود.

به گفته رئیس انجمن سازندگان مسکن تهران، نظام مهندسی، شورای شهر و شهرداری تهران ۳ ضلع این تفاهم نامه هستند.

سعادت نژاد گفت: شناسنامه فنی ساختمان توسط سازندگان دارای صلاحیت قرار است تهیه شده و توسط نظام مهندسی اجرایی شود. از سال ۹۲ که ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی اجرایی شد، تا ۹۶ کمتر از ۳۰۰ شناسنامه فنی و ملکی صادر شد اما از سال ۹۶ سامانه سازندگان تشکیل شد و از سال ۹۸ برای اکثریت شناسنامه‌های بالای ۲ هزار متر، شناسنامه فنی و ملکی صادر شده است.

وی یادآور شد: قرار است صدور شناسنامه فنی و ملکی و اجرا توسط مجری ذی صلاح از ۱ اسفند ماه امسال برای تمامی ساختمان‌های بالای ۱۵۰۰ متر، اجباری شود؛ معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز این موضوع را تأیید و به نظام مهندسی ابلاغ کرده است.

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا