راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

آمادگی بنیاد برای ساخت 220 هزار مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:    حق شناس در حاشیه بازدید از طرح ۲۰۰ واحد بنیاد مسکن در گرمدره افزود: در طرح اقدام ملی مقرر شد، دولت ۴۰۰ هزار واحد مسکن بسازد که سهم بنیاد مسکن ۱۳۸ هزار واحد تعیین شد، از میان متقاضیانی که ثبت نام کردند و پرونده آن‌ها پایش شده است، حدود ۵۰ هزار نفر تایید و به بانک معرفی شدند و این تعداد مبلغ اولیه را نیز پرداخت کردند.

حق شناس گفت: ۴۲ هزار نفر از این تعداد را ساماندهی و تامین زمین صورت پذیرفته است و در قالب گروه های بنیادساز و انبوه ساز تقسیم بندی کردیم که ساخت ۲۹ هزار واحد شروع شده و پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۶ درصد است و برای باقیمانده افراد که در مسائل مختلف از جمله کمیسیون ماده ۵، شورای عالی شهرسازی و معارضین محلی با مشکلاتی مواجه هستند در حال پیگیری برای رفع این مشکلات هستیم.

وی درباره سیاست دولت جدید برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیز گفت: آنچه در لایحه تسریع ساخت مسکن در مجلس تهیه و به دولت ارایه شده است و منتظر ابلاغ آن هستیم، تسهیلات بیشتری پیش بینی شده و دولت نیز بخشی از زیر ساخت‌ها را به عهده گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ما آمادگی داریم تا بر اساس برنامه‌های وزیر جدید راه و شهرسازی وظایف خود را انجام دهیم و در همین زمینه برنامه ای شامل ساخت ۸۰ هزار واحد با واگذاری و عرضه زمین و ساخت شهرک های جوان را نیز ارائه کرده ایم.

حق شناس تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و توافق بنیاد مسکن با وزارت راه و شهرسازی، این بنیاد مسئولیت ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را به عهده دارد و البته با توافق وزارت راه و شهرسازی در برخی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز طرح اقدام ملی را در حال اجرا داریم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا