راه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

نیمی از واحدهای استاندارد در حوزه مصالح ساختمانی است

به گزارش ساختمان آنلاین :علایی اظهار کرد: ‌استاندارد در همه زمینه‌ها امری پسندیده و مقبول طبع همگان است که استانداردهای زندگی نیز به صراحت در قرآن کریم و در مسیر کمال انسان‌ها مورد توجه و دقت قرار گرفته است.

وی نمونه این استانداردها را در زندگی راستگویی‌، درستکاری، شرافت، اعتقادات معنوی و همچنین رفتار، اخلاق و کردار شایسته بیان کرد و گفت:‌ قرآن کریم استانداردهای یک زندگی سالم را به خوبی تبیین کرده و ما می‌توانیم با الگوگیری از زندگی پیامبران و ائمه اطهار استانداردهای زندگی شایسته را مورد توجه قرار داده و در این مسیر گام برداریم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل به ضرورت ارتقا ایمنی و سلامت در همه حوزه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ‌در شهر بازی به همت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تمامی تجهیزات و دستگاه‌های به کار گرفته شده مشمول استاندارد اجباری هستند و ما از دست‌اندرکاران خواسته‌ایم تا بدون گواهی ایمنی مجوز فعالیت به این مجموعه‌ها داده نشود.

علایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ شرکت‌های بازرسی گواهی ایمنی را برای شهر بازی‌ها و وسایل بازی آنها صادر می‌کنند که بدون اخذ این گواهی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید مانع کار سرمایه‌گذاران و فعالان در این حوزه شوند.

وی ضرورت استفاده از بخاری‌های گازسوز استاندارد را در واحدهای آموزشی و منازل یادآور شد و اضافه کرد: با همکاری آموزش و پرورش سعی بر این است تا در زمستان امسال نیز از خرید و نصب بخاری‌های غیراستاندارد در مدارس جلوگیری شود و شهروندان نیز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

علایی در ادامه اظهار کرد:‌ در قالب طرح طاها سعی و تلاشمان بر این است تا از بازار بساط بخاری‌های غیراستاندارد گازسوز را برچینیم و اجازه ندهیم تا زمینه خرید و فروش بخاری‌های غیراستاندارد به وجود آید.

وی به فعالیت 300 واحد تولیدی در استان تحت پوشش استاندارد اشاره کرد و گفت: 500 فرآورده در این واحدها تولید می‌شود که با علامت استاندارد راهی بازار مصرف شده تا شهروندان با اطمینان و ایمنی کار آن محصولات را مصرف کنند.

علایی تصریح کرد: ‌نیمی از این محصولات در حوزه مصالح ساختمانی و نیم دیگر در حوزه صنایع غذایی، سلولزی و… است که مشمول استانداردهای اجباری می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری سه جانبه سازمان صمت، استاندارد و مصرف‌کنندگان سعی و تلاشمان بر این است تا از خرید و فروش کالاها و محصولات تولید شده غیراستاندارد جلوگیری شوند تا شهروندان بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را خریداری و استفاده کنند.

علایی در مورد آسانسور و اجباری بودن استاندارد آن بیان کرد: شهرداری‌ها بدون دریافت گواهی ایمنی اجازه صدور پایان کار را ندارند و ما امیدواریم صاحبان واحدهای مسکونی به محض اتمام ساختمان و نصب آسانسور نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام کنند.

وی این گواهی را یک ساله و نیازمند بازرسی‌های ادواری بیان کرد و ادامه داد: شرکت‌های بازرسی باید همه ساله آسانسورها را مورد بازدید قرار دهند تا در صورت وجود نقص،‌ نسبت به رفع آن اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: اداره کل استاندارد در کنار صنعت، معدن و تجارت و مالکان واحدهای تولیدی با همکاری مجموعه‌های طراحی و مونتاژ آسانسور و نصابان سعی می‌کنند تا اطلاعات مربوط به واحد تولیدی و آسانسور را در سامانه مورد نظر بارگذاری کرده و بعد از بازدیدهای اولیه و نهایی صدور مجوزهای قانونی انجام شود.

علایی تصریح کرد: در بازرسی اولیه که در مدت 15 روز انجام می‌شود اگر متقاضی استاندارد لازم را برای آسانسور دریافت نکند، ‌در مرحله دوم و سوم این کار انجام شده و در نهایت با تأیید نهایی امکان استفاده از آسانسور فراهم می‌آید.

وی به استاندارد اجباری پله‌ برقی‌ها نیز اشاره کرد و گفت:‌ هیچ مجموعه خدماتی و اداری حق ندارد بدون گواهی ایمنی از پله برقی استفاده کرده و آن را به کار ببندد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا