مجلس و ارگان هامجله خبری

ساخت هتل در حریم چهارباغ عباسی شرایطی شد

به گزارش ساختمان آنلاین: محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در پاسخ به نگرانی کارشناسان شهرسازی، معماری و دوستداران میراث فرهنگی در خصوص ساخت هتل در  کوچه ارفعی واقع در خیابان شیخ بهایی (لایه دوم چهارباغ) گفت: ساخت هتل در حریم خیابان تاریخی چهارباغ عباسی اصفهان با توجه به ابلاغ نشدن مصوبه کمیسیون ماده پنج به شهرداری، خلاف ضوابط و مقررات قانونی است.

وی ضمن تشریح فرآیند لازم الاجرا شدن مصوبات کمیسیون ماده پنج  گفت: براساس ماده پنج قانون تاسيس شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران به منظور بررسي و تصويب طرح هاي تفصيلي شهري و تغييرات آنها، جلسات کمیسیون ماده پنج در استان اصفهان به دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه درخواست تغییر در طرح‌های تفصیلی به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج مستقر در این اداره کل ارسال می‌شود، اذعان داشت: پس از دریافت درخواست، بررسی و تکمیل مدارک انجام و کمیته کارشناسی مرتبط با آن درخواست نیز تشکیل می‌شود. سپس در جلسه کمیسیون ماده پنج مطرح و در صورت تایید، تصویب و صورتجلسه می‌شود.

وی افزود: مصوبات کمیسیون ماده پنج استان، برای بررسی و اعلام نظر به دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ارسال می‌شود و در صورت اعلام بلامانع بودن، نسبت به انجام سایر مراحل قانونی اقدام می‌گردد. که این مراحل شامل ارسال مصوبه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به استاندار جهت ابلاغ است لذا پس از ابلاغ، مصوبه مورد نظر وجهه قانونی برای اجرا پیدا می‌کند.

بنائیان خاطرنشان کرد: در خصوص مصوبه ساخت هتل در حریم چهارباغ، طی مکاتبه”مدیرکل دفتر ترویج معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی” مبنی بر ارسال مدارک جهت بررسی ضوابط و مقررات مترتب بر محدوده موصوف، بر اخذ نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید شده بود که این موضوع به اداره‌کل میراث فرهنگی جهت انجام اقدام لازم منعکس شد.

وی افزود: تاکنون نتیجه قطعی از سوی دفتر نظارت بر توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی در این زمینه، به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج ابلاغ نشده است و به تبع آن مصوبه مذکور جهت ابلاغ به استانداری اصفهان ارسال نشده. لذا هرگونه اقدام در محل مورد نظر قبل از ابلاغ مصوبه خلاف ضوابط و مقررات قانونی است.

بناییان تصریح کرد: در خصوص این پلاک مطابق با مواد ۳۴ و ۳۵ نظارت عالیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با شهرداری مکاتبه و تذکرات لازم داده شده است.

وی بیان داشت: در خصوص ساخت این هتل پس از طی مراحل فوق جهت حل مشکل، درخواستی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تعدیل ارتفاع و تغییرات در آن مطرح شد، که روند قانونی آن انجام و موضوع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تاکنون در این باره نتیجه قطعی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ نشده است اما مطمئنیم دغدغه‌های دوستداران میراث فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.

وی اذعان داشت: رویکرد جدید این اداره‌کل در خصوص طرح‌های تفصیلی شهرهای استان به این شیوه است که مسائل مرتبط با مدیریت شهری، حق و حقوق شهروندان و تعیین ضوابط بازدارنده تخلفات مورد توجه قرار گرفته است. و به لطف خدا در سال‌های آینده شاهد نتایج مثمرثمر آن خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا