راه و شهرسازیمجله خبری

تدوین طرح جامع مسکن با اخذ نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان

به گزارش ساختمان آنلاین: دویست و شصت و یکمین جلسه شورای مرکزی به ریاست احمد خرم و با حضور روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کلیه استان‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت تلفیقی (حضوری و مجازی) در سالن جلسات شورای مرکزی برگزار شد.

سه دستور کار این جلسه شورای مرکزی «بحث و بررسی درخصوص سازندگان ذی‌صلاح»، «بحث و بررسی درخصوص شیوه‌نامه کمیته ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها» و «تعیین دستور جلسات شورای مرکزی» بودند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با انتقاد از اینکه متاسفانه از بیش از ۶۰ سند حیاتی برای توسعه کشور، ۲ سند مصوب در دست نداریم، خاطرنشان کرد: هرساله در سالگرد انقلاب باید عمدتاً به کاستی‌هایی که داشتیم، بپردازیم و راهکار ارائه دهیم. در واقع، تلاش کنیم این کاستی‌ها را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه نه تنها در صنعت ساختمان سند توسعه نداریم، بلکه طرح جامع مسکن و ساختمان هم نداریم.

خرم ادمه داد: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان را درباره تهیه طرح جامع مسکن و ساختمان خواسته و خواهش من این است در نظری که ارایه می‌دهید، استان‌ها و شورای مرکزی برای کارگزاری و عاملیت چهارم طرح جامع مسکن و ساختمان اعلام آمادگی کنند.

به گفته وی، سازمان نظام مهندسی ساختمان تنها سازمانی است که می تواند به عنوان عامل چهارم دولت وارد صحنه شود.

خرم همچنین در این نشست، گزارش امور جاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و گزارش پیشنهادی در خصوص موضوع اصلاح قانون را ارائه کرد و همچنین از نشست خود با وزیر راه و شهرسازی با موضوع تعرفه خدمات مهندسی سال آینده خبر داد و اعلام کرد: مهندس اسلامی، تعرفه براساس شاخص خدمات مهندسی سال ۱۴۰۰ را به زودی ابلاغ خواهد کرد.

وی به برخی موضوعات دیگر از جمله ماده ۲۷، تفاهم نامه طرح اقدام ملی مسکن، کارگزاری سازمان در طرح اقدام ملی، واگذاری شهرک های اقماری شهرهای بزرگ به نظام مهندسی، شکست کار بین رشته ای و اصلاح قانون نظام مهندسی اشاره کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا