بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

هزینه ساخت مجتمع در اهواز چقدر است؟

به گزارش ساختمان آنلاین:   قنبرعلی زنگنه با بیان اینکه شرایط برای ساخت و ساز مسکن در اهواز بسیار دشوار شده است، اظهار کرد: به دلیل بالا رفتن قیمت زمین، قدرت خرید برای سازندگان مسکن کاهش یافته‎ و هزینه ساخت و ساز نیز در این حوزه افزایش یافته است.

وی افزود: بنابر اعلام سازمان نظام مهندسی ساختمان هزینه ساخت هر متر مربع برای ساختمان‌های بیشتر از پنج طبقه، هشت میلیون تومان است؛ در برخی از مناطق اهواز، تبدیل کردن یک زمین ۵۰۰ متر مربعی به یک مجتمع، به حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان مسکن با ورشکستگی مواجه شده‌اند، گفت: سازندگان مسکن معمولا توان مالی برای هزینه‌های ساخت وساز از مرحله صفر تا صد را ندارند و بسیاری از آن‌ها، از گردونه ساخت وساز خارج شده‌اند.

زنگنه ادامه داد: ساختن یک مجتمع از مرحله شروع به کار تا تحویل آن به طور میانگین ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان نیاز دارد؛ سازندگانی که در دو سال گذشته اقدام به پیش فروش ملک کردند، اکنون در ساخت و ساز خود مانده‌اند و درجا می‌زنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا